سرگردانی مستأجران در انبوه وعده های فراموش شده

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، خبرنگاران: زن میانسال همراه با پسر نوجوان که شدت نور آفتاب چهره اش را به رنگ سرخ درآورده با درماندگی وارد بنگاه معاملات ملکی در غرب تهران می شود و سراغ یک آپارتمان 70متری را برای اجاره می گیرد.

سرگردانی مستأجران در انبوه وعده های فراموش شده

به گزارش خبرنگار گروه رسانه های دیگر وبلاگ فناوری و تکنولوژی، زن میانسال همراه با پسر نوجوان که شدت نور آفتاب چهره اش را به رنگ سرخ درآورده با درماندگی وارد بنگاه معاملات ملکی در غرب تهران می شود و سراغ یک آپارتمان 70متری را برای اجاره می گیرد. مشاور املاک قبل از آنکه سرش را بالا بگیرد، میزان موجودی را برای رهن و توان پرداخت اجاره سؤال می کند. پسر نوجوان قبل از مادر می گوید: 20میلیون برای پول پیش و ماهی 500هزار تومان، اجاره.مشاور جوان که روی صندلی چرخدار لم داده، با آرامش خاصی به مراجعه کننده می گوید که با این نرخ ها نمی توانی خانه پیدا کنی مگر زیر همکف و قدیمی ساز. باید موجودی را بالا ببری یا حداقل اجاره بیشتری بپردازی.

زن میانسال با چهره ای که نشان از خستگی دارد، می گوید این حدبیشتر توانش برای پرداخت اجاره است. اگر می توانستیم بیشتر از این بپردازیم در خانه فعلی می ماندیم. صاحبخانه اجاره 400هزار تومانی را به 700هزار تومان افزایش داده اما ما بیشتر از 500هزار تومان نمی توانیم پرداخت کنیم. مرد جوان، صحبت های مراجعه کننده را اینگونه قطع می کند: چه صاحبخانه با انصافی دارید. از آنجا تکان نخورید. از سال گذشته تا الان قیمت خانه ها دوبرابر شده است.

اگر بخواهد اجاره را هم دوبرابر کند به غیراز اجاره باید پول پیش را هم بالا ببرد. همین که فقط اجاره را افزایش داده جای شکرش باقی است. زن میانسال ناامیدانه می گوید: ما که دارایی خاصی نداریم که در این مدت دوبرابر شده باشد. درآمد همسرم هم تغییر قابل توجهی نکرده است. باید کجا زندگی کنیم. یک آپارتمان کوچک که به همراه همسر و 2فرزندم بتوانیم در آن زندگی کنیم، پیدا نمی کنم. 2هفته است که از این بنگاه به آن بنگاه می روم. روی چه حسابی قیمت ها اینطور بالارفته است. چرا این اتفاق مهم برای هیچ کس مهم نیست؟ چرا مسئولان هیچ اقدامی برای کمک به امثال ما نمی کنند؟

حاضران در بنگاه معاملات ملکی به جز اینکه تأسف بخورند، کاری از دستشان برنمی آید تا این زن به همراه پسرش از این بنگاه هم به قصد بنگاهی دیگر، بیرون بروند.به گزارش همشهری، این روزها که دولت دهم در حال بستن چمدان های خود برای ترک امور است و دولت جدید خود را برای روی کار آمدن آماده می کند، بازار مسکن به خصوص در بخش اجاره هزاران مستأجر را به دنبال وعده های پیشین سرگردان کرده است. به نظر می رسد در این دوره برخی مستأجران و وعده هایی که به آنان داده شده است به فراموشی سپرده شده اند.

هرچند در بخش خرید و فروش مسکن رکودی در بازار حاکم شده است، بحران اجاره بها در فصل جابه جایی همچنان پابرجاست و نظارتی برای مهار و مدیریت آن نیست. افزایش قابل توجه قیمت مسکن طی 9 ماه گذشته شرایطی را فراهم کرده است که به تبع آن روبه صعود حرکت کند. در فصل تابستان که بیشتر قراردادهای اجاره به سر می رسد، تقاضای اجاره مسکن هم رشد قابل توجهی را تجربه می کند. در این شرایط صاحب خانه ها هم که قیمت ملکشان نسبت به سال گذشته حدود 100درصد افزایش یافته است، نرخ های جدیدی را برای اجاره درخواست می کنند اما مستأجران که اغلب افزایش درآمد ویژه ای متناسب با این رشد قیمت نداشته اند، توان پرداخت اجاره های جدید را ندارند.

منبع: همشهری

وبلاگ فناوری و تکنولوژی: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می شود.

منبع: تسنیم

به "سرگردانی مستأجران در انبوه وعده های فراموش شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرگردانی مستأجران در انبوه وعده های فراموش شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید