سفیر ایران در امارات: مردم به زودی آثار مثبت رویکرد همسایگی دولت را خواهند دید

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، رضا عامری گفت: این نوید را می دهیم که رویکرد تقویت روابط با همسایگان، هرچه زودتر آثار مثبت خود را در صحنه داخلی برای ملت ایران و در صحنه منطقه ای و بین المللی خواهد داشت .

سفیر ایران در امارات: مردم به زودی آثار مثبت رویکرد همسایگی دولت را خواهند دید

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، رضا عامری سفیر تازه جمهوری اسلامی ایران در امارات متحده عربی در حاشیه سفر روز پنج شنبه (اول تیرماه) حسین امیرعبداللهیان به این کشور در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا گفت: روابط ایران و امارات پس از یک دوره رکود نسبی، با تبادل مجدد سفرا فعال گشته و هر روز شاهد تحرکات و پیشرفت های تازه در راستای تقویت این روابط هستیم.

وی ادامه داد: دو کشور تصمیم دارند که در سایه تحولات منطقه و دنیا بتوانند روابط گرم تر و نزدیک تری داشته باشند.

سفیر ایران در امارات متحده عربی که به تازگی فعالیت خود را در این کشور شروع نموده است اضافه کرد: در همین مدت کوتاهی که مسئولیت سفارت را به عهده گرفته ام از نزدیک شاهد وجود چنین اراده ای هستم، لذا آینده را بسیار روشن و پر امید میبینم و مایلم تاکید کنم با توجه به امکانات بالقوه ای که نزد طرفین برای توسعه روابط وجود دارد به کمک خداوند شاهد روابطی خوب و روبه رشد میان دو کشور خواهیم بود.

وی تاکید نمود: شکی نیست که بعضی مسائل مرتبط با مسائل اجرایی هم وجود دارد، از جمله مسائلی که هموطنان ایرانی مقیم امارات با آن روبرو هستند. ما انشاءالله با رایزنیهایی که خواهیم داشت و با حسن نیت طرفین در حل مسائل، کار را جلو خواهیم برد.

این دیپلمات کشورمان در پاسخ به سوالی در ارتباط با دستاوردهای سفر وزیر امورخارجه به امارات و دیدار با رئیس دولت امارات و وزیر خارجه این کشور گفت: دیدار رسمی جناب آقای دکتر امیر عبداللهیان از امارات عربی متحده نتیجه اهتمام و توجه ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با امارات است واین سفر در راستای توجه دولت سیزدهم به تقویت مناسبات با همسایگان و در قالب یک سفر دوره ای به چهار کشور مهم منطقه صورت گرفت و در این میان امارات نیز به عنوان یکی از کشورهای تاثیرگذار در منطقه، مورد توجه ویژه برای تحکیم مناسبات بوده است.

عامری در شرح این سفر عنوان نمود: آقای دکتر امیرعبداللهیان در این سفر دیدار های بسیار سودمندی با عالیجناب شیخ محمد بن زاید رئیس کشور امارات و بعلاوه جناب آقای شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه داشتند که در این دیدار ها اولاً بر اراده رهبران دو کشور برای پیشبرد روابط تاکید شد و ضمن رایزنی در مورد مسائل مهم منطقه ای و بین المللی، بر آمادگی کشورمان برای توسعه بدون محدودیت روابط با امارات در تمام زمینه ها تاکید گشت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات متحده عربی ادامه داد: توافقاتی برای فعال شدن بعضی فرآیندها از جمله کمیسیون مشترک مالی انجام شد که امیدواریم در آینده هرچه نزدیکتر اجرایی شود

وی تاکید نمود: ما معتقدیم اینگونه سفرها قطعاً می تواند در تبیین و تشریح دیدگاه ها برای طرف مقابل مفید باشد.

عامری در ارتباط با منظره روابط سیاسی و مالی دو کشور توضیح داد: با توجه به اهتمامی که در هر دو طرف برای توسعه روابط مشاهده میکنم آینده را بسیار امیدبخش و در راستای منافع دو کشور می بینم و قطعا برای رسیدن به یک همکاری ثمربخش و فعال، نیازمند هماهنگی و برنامه ریزی دقیق هستیم و کارهای بزرگی پیش رو داریم که انشالله به کمک خداوند و جدیت و کوشش دوطرف محقق خواهد شد.

سفیر ایران در امارات در سرانجام اظهار داشت: این نوید را می دهیم که رویکرد تقویت روابط با همسایگان، هرچه زودتر آثار مثبت خود را در صحنه داخلی برای ملت ایران و در منطقه و صحنه بین المللی خواهد داشت و بدیهی است توسعه مناسبات مالی و بازرگانی و فعال شدن بیشتر بخش خصوصی دو کشور، مورد توجه ویژه خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "سفیر ایران در امارات: مردم به زودی آثار مثبت رویکرد همسایگی دولت را خواهند دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در امارات: مردم به زودی آثار مثبت رویکرد همسایگی دولت را خواهند دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید