صادرات 1، 2میلیون دلاری صنایع دستی زنجان در سال 98

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از صادرات یک میلیون و 261هزار دلاری تولیدات هنرمندان صنایع دستی این استان در سال 98 خبر داد.

صادرات 1، 2میلیون دلاری صنایع دستی زنجان در سال 98

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، امیر ارجمند امروز یکشنبه 24 فروردین ماه 99 با اعلام این خبر گفت: در سالی که گذشت اتفاقات ارزنده و تأثیرگذاری در سه حوزه میراث رخ داد، اما در حوزه صنایع دستی، 8میلیارد و 450میلیون ریال از محل برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی و پنجمین جشنواره بین المللی اکو- جاده ابریشم، 2میلیارد و 750 میلیون ریال از محل بازارچه های موقت صنایع دستی و 18میلیارد و 850 میلیون ریال از 450 فروشگاه صنایع دستی و صادرات یک میلیون و 261 هزار دلاری صنایع دستی زنجان انجام شد.

او افزود: محصولات صنایع دستی زنجان با بیش از 50 رشته، ظرفیتی برای ایجاد درآمد، اشتغال و توسعه این استان به شمار می فرایند که فرصت بسیار خوبی برای راه یابی به بازارهای جهانی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: زنجان به عنوان یکی از مهم ترین استان های صنایع فلزی کشور در تولید، نقش برجسته ای دارد و هنرمندان صنایع دستی زنجان در خط مقدم تولید قرار دارند، صنایع دستی این استان ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلم زنی، گلیم بافی، گیوه دوزی، مصنوعات چرمی و... است.

او اظهار کرد: صنایع دستی زنجان بیشتر به کشورهایی همچون عراق و کشورهای همسایه ازجمله کویت، قطر، عمان، آذربایجان، و برخی کشورهای اروپایی صادر می شود که در این میان بیشترین صادرات به کشور عراق است.

ارجمند ادامه داد: فروش و صادرات صنایع دستی موضوعی پراهمیت در کسب درآمد و رونق اقتصادی این استان به حساب می آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: صنایع دستی یکی از مهم ترین حوزه ­های این اداره کل است، صنعتی که بیشتر به گردشگران وابسته است. متاسفانه تولیدکنندگان و فروشندگان این محصولات در اثر شیوع کرونا، در اسفندماه 98 و ایام نوروز هیچ فروشی نداشتند که آسیب اقتصادی چشمگیری را به هنرمندان صنایع دستی استان وارد کرده است.

او گفت: بیش از 45 رشته صنایع دستی در زنجان وجود دارد که در میان آن ها یکی از رشته های شاخص زنجان رشته ملیله کاری است که سال گذشته شورای جهانی صنایع دستی، زنجان را به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت کرد.

منبع: میراث آریا

به "صادرات 1، 2میلیون دلاری صنایع دستی زنجان در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 1، 2میلیون دلاری صنایع دستی زنجان در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید