طرز تهیه فریتر سیب زمینی و اسفناج

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، در گزارش زیر طرز تهیه فریتر سیب زمینی و اسفناج را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه فریتر سیب زمینی و اسفناج

به گزارش ،فریتر در زبان انگلیسی کلوچه غذایی است. شاید بتوان آن را کلوچه، کوکو یا کتلت یا هرچی که دوست دارید بنامید، ولی مهم آن است که این غذا را می توانید شب ها با سبزی ها و ظهر ها با مقادیر زیادی برنج زعفرانی نوش جان کنید، فقط خوردن لیمو ترش را از قلم نیاندازید!

سیب زمینی پوست گرفته و 2 سانتی خرد شده: 2 عدد میانه

نمک: به اندازه لازم

نان خرد شده: یک چهارم فنجان

پودر سیر: 2 ق چ

فلفل: 1 ق چ

نمک: 1 ق چ

تخم مرغ هم زده عظیم: 2 عدد

روغن زیتون: 1 ق غ

اسفناج: 300 گرم

1- سیب زمینی ها را در قابلمه ای میانه ریخته رویش را با آب سرد و نمک پر کنید و روی حرارت به جوش آورده شعله را کم کنید 15 - 20 دقیقه سیب زمینی ها را بجوشانید تا نرم شوند سپس آبکشی نموده دوباره به قابلمه برگردانده 1 - 2 دقیقه هم بزنید تا خشک شده و سپس پوره کنید.

3-خرده نان؛ پودر سیر؛ فلفل و نمک را مخلوط کنید. تخم مرغ ها را به همراه 1 ق غ روغن زیتون هم بزنید یکدست که شد اسفناج خرد شده و پوره سیب زمینی را اضافه نموده مخلوط کنید.

3- 2 ق غ روغن زیتون در تابه ای ریخته روی حرارت میانه بگذارید داغ گردد. 1 قاشق سرپر کره به تابه اضافه کنید. به اندازه دلخواه از مخلوط سیب زمینی با قاشق در تابه گذاشته با کاردک رویش را صاف کنید و یک طرفشان که طلایی شد برگردانده طرف دیگر را هم 2 - 3 دقیقه برشته کنید. موقع سرخ کردن اگر احتیاج بود اندازه بیشتری روغن زیتون به تابه اضافه کنید و فریتر ها را بعد از پخت روی حوله کاغذی بگذارید تا روغنشان کشیده گردد و داغ سرو کنید.

منبع: برترین ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "طرز تهیه فریتر سیب زمینی و اسفناج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه فریتر سیب زمینی و اسفناج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید