طرز تهیه کاچی؛ مناسب برای ماه رمضان

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، دسر کاچی همواره یادآور زنانی است که تازه زایمان می نمایند و برای تقویت خود از این دسر می خورند. دسری سرشار از ویتامین که می تواند جایگزین یکی از وعده های اصلی گردد. این دسر در شهرهای مختلف نام های متفاوت و شیوه پخت متفاوتی دارند. به اسم مثال در تبریز و منطقه ها غربی کشور به آن قیماق می گویند و یا در مردم ارومیه آن را دوشاب می نامند و کرمانی ها هم برای افزایش انرژی و قوای بیشتر به آن چهار مغز اضافه می نمایند.

طرز تهیه کاچی؛ مناسب برای ماه رمضان

مواد لازم برای تهیه کاچی:

  • آرد گندم: 1 پیمانه
  • کره: 200 گرم
  • آب: 3 پیمانه
  • گلاب: نصف پیمانه
  • زعفران: 1 قاشق چای خوری
  • خلال بادام: 1 قاشق غذا خوری
  • خلال پسته: 1 قاشق غذا خوری

طرز تهیه و دستور پخت کاچی:

1. ابتدا برای تهیه کاچی یک قابلمه را انتخاب کنید و آب در آن بریزید، سپس بر روی حرارت ملایم بگذارید و شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید تا شکر آب گردد و محلولی غلیظ به دست آید. سپس آن را از روی اجاق گاز بردارید و گلاب به آن اضافه کنید. به دو نکته در اینجا توجه کنید، یکی اینکه وقتی گلاب را اضافه کنید که قابلمه روی حرارت نباشد تا عطر گلاب نپرد و دومی اینکه غلظت مایع شما باید به میزان غلظت شهد مربا باشد.

2. در مرحله بعدی در قابلمه ای آرد را بریزید و سپس کره را به آن اضافه کنید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا خام بودن آرد از بین برود و رنگ آن کمی به قهوه ای سوخته متمایل گردد.

3. در گام بعدی شیره ای را که در مرحله اول درست کردید را به ظرف آرد اضافه کنید و آن را حدود 15 دقیقه به طور مرتب و با دقت و سریع هم بزنید، تا آرد حالت گوله گوله به خود نگیرد. سپس خلال های پسته و بادام را که از قبل تهیه نموده اید را به آن اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا کاملا با یکدیگر مخلوط شوند.

4. در مرحله آخر بر روی در قابلمه یک دم کنی قرار دهید و قابلمه را بر روی شعله پخش کن با حرارت پایین به مدت زمان حدود 45 دقیقه قرار دهید تا کاچی کاملاً جا بیفتد و پخته گردد. پس از آماده شدن کاچی آن را در یک کاسه کوچک بکشید و با کمی خلال پسته و پودر دارچین تزیین کنید.

منبع: ایرنا زندگی

به "طرز تهیه کاچی؛ مناسب برای ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کاچی؛ مناسب برای ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید