2 طرز تهیه خامه کاراملی در 10 دقیقه برای تزیین انواع کیک و دسر

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، خامه کاراملی یکی از فیلینگ های متفاوت و خاص برای تزیین ، تارت، و چیز کیک است که می تواند هم ظاهر و هم طعم دسرها و کیک ها را چند پله ارتقا بدهد. برای خاص پسند ها، خامه کاراملی یک گزینه فرق دارد که دستورالعمل ساده ای دارد و یک بار که درست کنید، مشتری پر و پا قرص آن می شوید. در این مقاله از در ما طرز تهیه خامه کاراملی به 2 روش و نکات تهیه و خوشمزه شدن خامه کاراملی را به شما آموزش خواهیم داد.

2 طرز تهیه خامه کاراملی در 10 دقیقه برای تزیین انواع کیک و دسر

مواد لازم برای تهیه خامه کاراملی ساده

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
شکر (قهوه ای)نصف لیوان فرانسوی دسته دار
خامه1 و نیم لیوان فرانسوی دسته دار

مدت زمان آماده سازی مواد: 5 دقیقه

مت زمان مورد احتیاج برای پخت خامه کاراملی: 5 دقیقه

زمان استراحت دادن به خامه کاراملی: 8 ساعت

مراحل تهیه خامه کاراملی برای روی کیک

برای درست کردن خامه کاراملی در این روش ساده، به مواد ساده ای احتیاج دارید ولی باید نهایت دقت را به خرج دهید. در ادامه مراحل تهیه خامه کاراملی را به روش زیر دنبال کنید.

مرحله اول: شکر را ذوب کنید

در یک قابلمه یا شیر جوش، شکر قهوه ای را بریزید. شعله گاز را روشن کنید و قابلمه را روی آن بگذارید. صبر کنید دانه های شکر روی حرارت ذوب شوند. در این مدت شعله را کم کنید یا از شعله پخش کن برای زیر قابلمه بهره ببرید. مدام با همزن دستی یا قاشق، شکر را هم بزنید، چون شکر روی حرارت، بسیار مستعد سوختن و ته گرفتن است. شکر که ذوب شد و کمی قوام گرفت، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: نصف خامه را اضافه کنید

بعد از برداشتن شکر ذوب شده از روی شعله گاز، طی چند مرحله خامه را به شکر اضافه کنید و بعد از هر بار افزودن خامه، مخلوط شکر و خامه را هم بزنید تا خامه کاملا با شکر مخلوط گردد. نصف خامه را که به شکر ذوب شده اضافه کردید، ظرف را روی حرارت بردارید.

در صورت تمایل می توانید شکر و خامه صبحانه را به روش های و اینترنتی از فروشگاه های بخرید.

مرحله سوم: بقیه خامه را اضافه کنید

به خاطر اضافه کردن خامه، ممکن است شکر ذوب شده سفت گردد، بنابراین روی حرارت ملایم دوباره مخلوط خامه و شکر قهوه ای کاراملی را هم بزنید تا کاملا با هم میکس شوند. سپس نصف دیگر خامه را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا کل خامه با شکر ذوب شده، مخلوط و یکدست گردد.

مرحله چهارم: خامه کاراملی را از صافی رد کنید

بعد از اینکه یک مایع نرم و یکدست به وجود آمد، مایه خامه کاراملی را از صافی رد کنید تا تکه های کارامل یا تکه هایی که ذوب نشده اند، در صافی بمانند. روی خامه کاراملی صاف شده را یک سلفون بکشید یا با هر درپوشی، آن را بپوشانید. مایه به دست آمده را به مدت 8 ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند.

مرحله پنجم: خامه را هم بزنید و سرو کنید

بعد از گذشت یک شب تا صبح یا 8 ساعت، ظرف حاوی خامه کاراملی را از یخچال بیرون بیاورید. سپس با همزن برقی و روی دور تند، خامه را بزنید. چند بار خامه را از اطراف ظرف دورگیری کنید تا خامه کاملا پوک و حجیم گردد و هیچ تکه سفتی در آن وجود نداشته باشد. حدود 10 تا 12 دقیقه خامه را باید بزنید، در حدی که رد پره های همزن روی خامه بماند. سپس خامه را در قیف بریزید و بلافاصله برای تزیین کیک یا دسر خود از آن بهره ببرید.

مواد لازم برای تهیه خامه کاراملی با ژلاتین

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
خامه سنگین550 گرم
عصاره وانیل1 قاشق چای خوری
پودر ژلاتین3 گرم
آب سرد18 گرم
شکر قهوه ای70 گرم
نمکنوک قاشق چای خوری

مدت زمان آماده سازی مواد: 5 دقیقه

مدت زمان مورد احتیاج برای پخت خامه کاراملی با ژلاتین: 3 دقیقه

زمان استراحت دادن خامه کاراملی با ژلاتین: 6 ساعت

مراحل طرز تهیه خامه فرم گرفته کاراملی

هر چه مقدار موادی که برای تهیه خامه کاراملی استفاده می کنید، دقیق تر باشد، نتیجه کار باکیفیت تر می گردد. اما برای آموزش مرحله به مرحله تهیه خامه کاراملی، روش زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: ژلاتین را آماده کنید

ابتدا پودر ژلاتین را در یک استکان یا ظرف کوچک بریزید و به آن آب سرد اضافه کنید. ژلاتین و آب را هم بزنید تا کمی مخلوط شوند. سپس روی ظرف را بپوشانید و به مدت 5 تا 7 دقیقه صبر کنید تا ژلاتین در آب سرد حل گردد و رنگ شفاف بگیرد.

مرحله دوم: خامه و وانیل را حرارت دهید

در فاصله آماده شدن ژلاتین، خامه و عصاره وانیل را در یک قابلمه بریزید و با هم مخلوط کنید. قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید و مواد را هم بزنید تا وانیل در بافت خامه برود. احتیاجی به جوشیدن خامه نیست، همین که اطراف خامه آغاز به حباب زدن کرد، شعله را خاموش کنید. در زمان اضافه کردن خامه به دیگر مواد، باید دمای آن ولرم باشد.

مرحله سوم: شکر را ذوب کنید

در یک تابه دیگر، شکر قهوه ای را بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. شکر را هم بزنید تا دانه های آن روی حرارت ذوب شوند. حدود 1 دقیقه شکر را روی حرارت بگذارید تا ذوب گردد.

مرحله چهارم: خامه وانیلی را اضافه کنید

در این مرحله، به شکر ذوب شده، خامه وانیلی را اضافه کنید و همزمان با افزودن خامه، مخلوط را هم بزنید تا شکر ذوب شده با خامه، کاملا میکس شوند. ژلاتین حل شده در آب را به خامه اضافه کنید و هم بزنید. در آخر نمک را هم اضافه کنید. با همزن دستی، همه مواد را به خوبی با هم میکس کنید و در یخچال بگذارید. به مدت 6 ساعت، مایه خامه را استراحت دهید.

مرحله پنجم: خامه کاراملی را هم بزنید

بعد از استراحت کردن مایه خامه کاراملی، ظرف را از یخچال بیرون بیاورید و با همزن برقی، مواد را به مدت 10 تا 12 دقیقه با همزن دستی به خوبی بزنید تا حجیم گردد و حالت پفکی بگیرد. می توانید خامه کاراملی را بلافاصله روی دسر یا کیک خود بهره ببرید.

شما می توانید ژلاتین و نمک را به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های بخرید.

بیشتر بخوانید:

نکات مهم در طرز تهیه خامه کاراملی

  • زمان استراحت کردن خامه کاراملی قبل از فرم دادن آن زیاد است. اما اگر عجله دارید، می توانید کف یک سینی فر را با فویل آلومینیومی بپوشانید و مخلوط خامه کاراملی را در آن بریزید. سینی را به مدت 45 دقیقه در فریزر قرار دهید. بعد از فریزر بیرون بیاورید و به مدت 2 ساعت در یخچال بگذارید. در این مدت، خامه غلیظ می گردد. سپس به مدت 10 تا 12 دقیقه با همزن، خامه کاراملی را بزنید.
  • برای اینکه شکر موجود در خامه کاراملی نسوزد، بهتر است از شکر قهوه ای بهره ببرید. شکر سفید باید زمان زیادتری حرارت ببیند تا رنگ آن کاراملی یا کهربایی گردد. بنابراین احتمال سوختن آن بالاتر است و اگر شکرتان بسوزد، کل خامه تلخ شده و بوی سوختگی می گیرد.
  • برای نگهداری از خامه کاراملی همزده، خامه را در یک پاکت زیپ کیپ بریزید و در فریزر قرار دهید. قبل از مصرف، خامه را بیرون بیاورید و دوباره بزنید و برای تزیین کیک و دسر یا به عنوان فیلینگ بهره ببرید.

فوت و فن های خوشمزه شدن خامه کاراملی

چرا خامه کاراملی تلخ می گردد؟

علت تلخ شدن خامه کاراملی، سوختن شکر است. اگر شکر سفید یا قهوه ای را برای مدت طولانی و روی حرارت زیاد، ذوب کنید، شکر می سوزد و طعم تلخ می گیرد. باید مراقب باشید که در زمان ذوب شدن شکر، حرارت، ملایم باشد و مدام شکر را هم بزنید تا غلیظ گردد.

کاربرد خامه کاراملی در آشپزی چیست؟

خامه کاراملی را به عنوان جایگزین خامه فرم گرفته ساده برای تزیین و اضافه کردن طعم تازه به انواع دسر، کیک، تارت، چیز کیک، موس، سالاد میوه، بستنی و … می توانید بهره ببرید.

منابع: /

محصولات مرتبط

پودر ژله آلبالو 100 گرمی فرمند

26,900 تومان 30,000 تومان 10% تخفیف

پودر ژله انار 100 گرمی مادلین

ناموجود

چاشنی سالاد پت 80 گرمی گلها

49,300 تومان 49,800 تومان 1% تخفیف

زردچوبه 75 گرمی

54,700 تومان 55,000 تومان 1% تخفیف

قند شکسته 2700 گرمی البرز

139,900 تومان 155,700 تومان 10% تخفیف

شکر 1 کیلویی سامزستار

ناموجود

منبع: افق کوروش

به "2 طرز تهیه خامه کاراملی در 10 دقیقه برای تزیین انواع کیک و دسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 طرز تهیه خامه کاراملی در 10 دقیقه برای تزیین انواع کیک و دسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید