عنابستانی: با وجود گستردگی واکسیناسیون همچنان پروتکل ها رعایت گردد

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: توصیه و خواهشی که از مردم داریم این است که با وجود گستردگی واکسیناسیون، پروتکل ها را رعایت نمایند و سطح رعایت آنها پایین نیاید.

عنابستانی: با وجود گستردگی واکسیناسیون همچنان پروتکل ها رعایت گردد

علی اصغر عنابستانی در گفت و گو با وبلاگ فناوری و تکنولوژی، با تاکید بر ضرورت سفر نرفتن و رعایت پروتکل های بهداشتی، اعلام کرد: ظاهرا واکسیناسیون نقطه آخر بیماری کرونا نیست. کشورهایی که درصد بالایی واکسیناسیون هم دارند، هنوز از شر بیماری خلاص نشده اند. برای همین تجربه ای که در جهان مشاهده می کنیم و نکاتی که مسئولان بهداشتی می گویند این است که تا صددرصد واکسیناسیون انجام نگردد و دُزهای یادآور هم به افراد جامعه تزریق نگردد، نمی توانیم شرایط عادی را ایجاد کنیم.

وی در ادامه تاکید نمود: رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه ماسک زدن همچنان باید ادامه پیدا کند تا خدای نکرده دچار پیک های بعدی و شرایط دیگر بیماری نشویم. این پیک هم که به ظاهر در حال عبور از آن هستیم، اما همچنان روزانه جان بیش از 300 نفر را می گیرد که این تعداد بسیار زیاد است. بنابراین اولین توصیه و خواهشی که از مردم داریم این است که با وجود گستردگی واکسیناسیون که الحمدلله دولت با سرعت انجام می دهد، نباید مساله عادی را پنداشته و پروتکل ها رعایت نگردد و یا سطح رعایت آنها پایین بیاید.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید دولت، وزارت بهداشت و مجموعه دستگاه ها مراقبت نمایند که مساله برای مردم عادی سازی نگردد، گفت: همه باید دقت نمایند و سخت بگیریم که پروتکل ها رعایت گردد، چون مساله جان مردم و هموطنان عزیز مطرح است و این مساله جدی است. در تجربه یک سال و نیمه ای که از کرونا می گذرد، ثابت شده که هر وقت چند روزی تعطیل بوده و مساله را جدی نگرفتیم و تعطیلات شکل گرفته و مردم مسافرت رفتند، بلافاصله بعد از آن دچار موج سنگینی شده ایم، از جمله نوروز سال جاری که موج سنگینی بعد از آن ایجاد شد و تلفات بسیار زیادی داشتیم.

عنابستانی توضیح داد: ستاد ملی مقابله با کرونا همچنان باید به سختگیری خود در ممنوعیت سفرها ادامه دهد مانند سری قبل که ممنوعیت را اعمال کرد. چون قبلا اعلام می شد که سفر ممنوع است اما متاسفانه در عمل احساس می کردیم که اراده ای برای اجرای دقیق این ممنوعیت نیست و اتومبیل ها برگردانده نمی شدند، افرادی هم که پول داشتند یک میلیون جریمه برای آنها هزینه ای نبود. به همین علت ماشین ها واقعا باید برگردانده شوند و سیستم طوری بسته گردد که نقل و انتقال صورت نگیرد تا واکسیناسیون کامل گردد.

نماینده مردم سبزوار در ادامه گفت: بعلاوه مردم هم باید رعایت نمایند تا از این شرایط عبور کنیم و زندگی عادی به وجود بیاید و امکان بازگشایی مدارس و دانشگاه ها ایجاد گردد. چون شرایط آموزشی و تربیتی مدارس و دانشگاه هایمان نگران نماینده است.

عنابستانی در سرانجام تاکید نمود: مردم حوصله نمایند و سفر نروند تا شرایط واکسیناسیون کامل گردد. دولت هم سختگیری کند و با جدیت بر روی ممنوعیت ها بمانند تا ان شاءالله دچار پیک های بعدی نشویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "عنابستانی: با وجود گستردگی واکسیناسیون همچنان پروتکل ها رعایت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عنابستانی: با وجود گستردگی واکسیناسیون همچنان پروتکل ها رعایت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید