با این ساعت استرس خود را کنترل کنید

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، محققان پیروز به ساخت ساعت های تاچی شده اند که بر مقدار استرس ما نظارت می نماید.

با این ساعت استرس خود را کنترل کنید

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی به نقل از ساینس، ساعت کنترل استرس کاملا شبیه به فناوری نو و پیشرفته در فیلم تخیلی پرطرفدار Dont Look Up است که به مچ دست هنر پیشه بسته شده بود که بر مقدار اضطراب نظارت می کرد.

گجت می تواند برای نظارت بر سطوح هورمون استرس کنترل داشته و با مقدار سطوح بالاتر کورتیزول با مسائل تمرکز و بی خوابی مرتبط باشد.

بسیاری از معتادان به کار که استرس دارند، برده ساعت بی خاتمه کاری هستند که به آنها می گوید ساعت های کافی در روز برای انجام همه کارها کافی نیست.

اکنون یک دستگاه با فناوری پیشرفته که به مچ دست شما می بندد، می تواند پیش بینی کند که چه زمانی در شرف استرس شدیدهستید - یک ساعت قبل از اینکه حتی متوجه افزایش سطح اضطراب شوید.

این گجت به طرز وحشتناکی شبیه به اپلیکیشنی است که برای نظارت بر سطوح استرس به وسیله پیتر ایشرول، سرمایه دار فناوری - با بازی مارک رایلنس، بازیگر بریتانیایی - در فیلم پیروز نو نتفلیکس، اختراع شده است.

نواچ اولین دستگاه موجود در بازار است که سطح کورتیزول افراد، هورمون استرس اولیه را کنترل می نماید.

این اپلیکیشن فعالیت الکترودرمال را حس می نماید - جریان الکتریکی که پوست انجام می دهد که به شرایط غدد عرق ما بستگی دارد، حتی با یک تفاوت کوچک که منعکس نماینده تغییر در شرایط احساسی ما است. سپس یک الگوریتم داده ها را تجزیه و تحلیل می نماید و به وسیله یک لرزش ظریف به پوشنده هشدار می دهد تا به آنها هشدار دهد که ممکن است احتیاج به استراحت داشته باشند.

اما با وجود ظاهر آن، تنها کاری که دستگاه 570 پوندی انجام نمی دهد این است که زمان را به شما بگوید - زیرا مخترعان آن معتقدند صفحه نمایش تنها بر استرس کاربر می افزاید.

صورت ساعت در واقع یک سنگ قیمتی حکاکی شده با دست است که فناوری آن در زیر اتصال به یک برنامه در گوشی هوشمند کاربر پنهان شده است.

این تنها یکی از هزاران گجت نو است که در کنفرانس سالانه CES در لاس وگاس به نمایش گذاشته شده است که آینده فناوری را به نمایش می گذارد.

با این حال، افزایش ناگهانی موارد Omicron در آمریکا باعث شده است که بسیاری از بزرگترین غرفه داران - مانند گوگل، مایکروسافت و آمازون - به صورت مجازی در آن شرکت نمایند.

همچون سایر پوشیدنی های سلامت موجود در بازار، نواچ ضربان قلب، دما، سطح اکسیژن خون و مقدار تنفس را نیز کنترل می نماید. نواچ که بیش از 15 سال با شرکت الکترونیک فیلیپس پیشرفته است دارای عمر باتری تا دو هفته است و به کاربر هشداری در خصوص استرس می دهد تا نفس بکشد، قدم بزند، دوباره به زمان حال متصل گردد.

سخنگوی این شرکت مستقر در آمستردام گفت: مقدار گیری سهم کورتیزول به وسیله رسانایی پوست به این روش منحصر به فرد است و قبلا هرگز انجام نشده است.

این شرکت میخواهد از فناوری ثبت شده در خودروها استفاده کند، با داشبورد سه بعدی که برای معلق شدن در مقابل رانندگان در حین رانندگی طراحی شده است.

هنگامی که مادر معرض عوامل استرس زای یکسان قرار می گیریم، همان واکنش را به سهم کورتیزول نشان می دهد، و مقدار گیری ها و پیش بینی های قوی تر و تمیزتر را ارائه می دهد.

نواچ از مارس سال آینده برای خرید در دسترس خواهد بود.

به نظر می رسد که ویروس کرونا بر بسیاری از محصولاتی که در نمایشگاه CES - فناوری سال جاری رونمایی شده اند، تأثیر گذاشته است، از جمله روشی هوشمندانه برای یاری به کسانی که از سطوح آلوده به میکروب می ترسند.

یک شرکت ژاپنی فناوری نانو در حال رونمایی از یک سیستم نمایشگر سه بعدی شناور است که ممکن است به این معنی باشد که دیگر احتیاجی به فشار دادن دکمه ها در مکان های عمومی مانند آسانسور نداریم.

Imuzak گفت، در عوض، دکمه ها به شکل هولوگرام های حساس به لمس در فاصله چند سانتی متری از دیوار خواهند بود.

د راین فناوری نو یک میکرو لنز روی فرمان می نشیند و یک صفحه نمایش شناور را پخش می نماید که می تواند تماس های دریافتی یا پیغام های هشدار را نشان دهد.

این شرکت در حال حاضر در حال مذاکره با یک خودروساز بزرگ ژاپنی است و امیدوار است که این دستگاه را در سال 2024 وارد بازار کند.

انتهای پیغام،

منبع: ایران آنلاین

به "با این ساعت استرس خود را کنترل کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این ساعت استرس خود را کنترل کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید