مخبر: محور برنامه ریزی برای احیای واحد های اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل باید مردم باشند، ضرورت بهره گیری از شیوه های نوین تامین اقتصادی

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، معاون رییس جمهور اساس کار نهضت احیای واحد های مالی غیرفعال را بهره گیری از مدیریت، سرمایه، فکر و خلاقیت مردم دانست و تاکید نمود: دولت در این نهضت بزرگ تنها نقش پشتیبان و تسهیل گر امور را بر عهده دارد.

مخبر: محور برنامه ریزی برای احیای واحد های اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل باید مردم باشند، ضرورت بهره گیری از شیوه های نوین تامین اقتصادی

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ فناوری و تکنولوژی، محمد مخبر صبح امروز (دوشنبه) در دومین جلسه نهضت احیای واحد های اقتصادی غیرفعال با تاکید بر اینکه رمز موفقیت و نجات اقتصاد کشور درگرو حضور و موضوع مردم در اداره کشور است، توضیح داد: باید محور ساماندهی و برنامه ریزی به منظور احیای واحد های اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل مردم باشند؛ چرا که منابع محدود دولتی و حتی نهاد های عمومی جوابگوی احتیاج کنونی جامعه برای فعال شدن بخش فراوری در کشور نیست. در این زمینه ضروری است دستگاه های اقتصادی با نوآوری و خلاقیت شیوه های نوینی برای تامین اقتصادی بصورت نهضتی و به وسیله مردم به کار گیرند.

معاون اول رییس جمهور خاطر نشان کرد: نهضت احیای واحد های اقتصادی در پی فعال سازی بنگاه های فراوریی تعطیل و نیمه تعطیلی است که مالک آن مردم هستند و نباید اجازه دهیم که مخاطب و هدف این نهضت بزرگ تنها بخش و قشرخاصی از کشور گردد.

وی بعلاوه توضیح داد: هدف اصلی فعال سازی بخش فراوری، صنعت و خدمت، ثروت افزایی برای مردم به عنوان تنها راه نجات اقتصاد کشور است.

مخبر بکارگیری جریان نخبگان، کانون های مردمی و شرکت های دانش بنیان و تعریف منافع اقتصادی برای این بخش ها را از مهمترین وظایف نهضت احیای واحد های اقتصادی برشمرد و گفت: باید تشکل های مردمی و شرکت های دانش بنیان در زمینه شناسایی واحد های تعطیل و نیمه تعطیل، ارائه یاری های مشاوره ای برای احیای این واحد ها و بازطراحی مدل فعالیتی آن ها به عنوان موتور محرک این نهضت وارد عمل شوند.

وی بعلاوه بازتعریف اهداف و ماموریت های نهاد های عمومی در زمینه احیای واحد های اقتصادی فعال و غیرفعال را خواهان شد و تاکید نمود: باید نهاد های عمومی در این نهضت واحد های راکد را به مردم واگذار نمایند.

معاون اول رییس جمهور توضیح داد: منابع و کانون های اقتصادی نیز از مهمترین بخش های نهضت احیای واحد های اقتصادی هستند که در این راستا شبکه قرض الحسنه های مردمی و مساجد کشور می توانند به عنوان پشتیبان اقتصادی خوب در زمینه فعال سازی واحد های تعطیل و نیمه تعطیل به کار آیند.

در این جلسه امیر حسین مدنی نماینده معاون اول رییس جمهور در راه اندازی و عملیاتی کردن نهضت احیای واحد های اقتصادی غیرفعال گزارشی از شرایط واحد های غیرفعال و نیمه فعال کنونی در کشور، مسائل موجود بر سر راه فعال سازی این واحدها، تعداد واحد های فعال و غیرفعال در تملک بانک ها و بعلاوه برنامه ها، ماموریت ها و مدل های بکارگیری احیاگران واحد های اقتصادی در جهت فعال سازی واحد های تعطیل و نیمه تعطیل ارائه کرد.

بعلاوه در این جلسه نمایندگان نهاد های عمومی و بعضی از اساتید دانشگاه پیشنهادات خود را در زمینه احیای واحد های تعطیل و نیمه تعطیل از جمله واگذاری امور به مردم، استفاده از ابزار های اقتصادی نوین در دنیا، بهره گیری از تجارب بین المللی، تامین اقتصادی وا

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مخبر: محور برنامه ریزی برای احیای واحد های اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل باید مردم باشند، ضرورت بهره گیری از شیوه های نوین تامین اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخبر: محور برنامه ریزی برای احیای واحد های اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل باید مردم باشند، ضرورت بهره گیری از شیوه های نوین تامین اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید