معاون وزیر راه: در 12 شهر نو زمین ویلایی به مردم واگذار می گردد

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای برنامه مسکن تدریجی برای دهک های هدف جامعه اطلاع داد و گفت: در 12 شهر نو زمین ویلایی برای ساخت مسکن به مردم واگذار می گردد.

معاون وزیر راه: در 12 شهر نو زمین ویلایی به مردم واگذار می گردد

به گزارش تسنیم، علیرضا جعفری در حاشیه امضای تفاهمنامه با شرکت سرمایه گذاری مسکن در پاسخ به تسنیم با بیان این که یکی از مهم ترین ظرفیت ها برای توسعه شهر ها و ایجاد جذابیت در شهر های نو کشور استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است، اظهار کرد: از سوی دیگر با هم افزایی توان دستگاه ها و نهاد های حاکمیتی می توانیم سرعت اجرای پروژه های محرک توسعه شهر ها را تسریع کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا مجموعه بانک مسکن به عنوان بازوی کمکی نقش بسیار مهمی در تامین منابع مالی اجرای پروژه ها داشته و در طرح نهضت ملی مسکن پیشران است. شرکت عمران شهر های نو و مجموعه بانک مسکن تعامل بسیار خوبی با هم برای تحقق وعده ساخت 4 میلیون واحد مسکونی دارند.

وی با اشاره به این که شرکت سرمایه گذاری مسکن به عنوان یکی از زیرمجموعه بانک مسکن برای توسعه کشور وارد میدان شده است، اضافه نمود: یکی از اولویت های ما ارتقا سطح کیفی پروژه های مسکونی، خدماتی، رفاهی و... در کشور است که در این راستا شرکت سرمایه گذاری مسکن به عنوان بازوی وزارت راه و شهرسازی پروژه های خوبی را شروع نموده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر های نو ایران استفاده از فناوری های نوین ساخت و ساز مسکن را یکی از ویژگی های این مجموعه عنوان نمود و با بیان سرعت اجرای پروژه ها قابل قبول است، اضافه نمود: این شرایط شرکت عمران شهر های نو را تشویق نموده تا در سایر پروژه های مشارکتی از توان شرکت سرمایه گذاری مسکن استفاده کنیم.

جعفری از معرفی پروژه های نو سرمایه گذاری در شهر های نو کشور اطلاع داد و گفت: خیلی به مردم بدهکاریم و با ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در خدمات زیربنایی و روبنایی، کم کاری دولت قبل را جبران خواهیم کرد.

تکلیف وزارت راه برای ساخت مسکن حمایتی

وی در ادامه با اشاره به تکلیف قانونی وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن حمایتی، توضیح داد: ما صرفا در پی فراوری مسکن نیستیم، باید همزمان شهرسازی را نیز پیش ببریم و در کنار ساخت و ساز ها به مسائل اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و ... توجه گردد.

وی از معرفی بسته 50 هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری در شهر های نو اطلاع داد و با اعلام این که حضور شرکت سرمایه گذاری مسکن در شهر حدید بهارستان قطعی شده است، اظهار کرد: شرکت سرمایه گذاری در زمان حاضر در شهر های نو اندیشه، پردیس و عالیشهر (در استان بوشهر) فعال است.

وی بعلاوه با یادآوری این که پروژه های نهضت ملی مسکن باید روی زمین هایی بارگذاری گردد که قیمت ساخت در آن ها یک سوم قیمت اراضی باشد، اعلام کرد: ساخت مسکن با تراکم پایین و به صورت ویلایی یک طبقه در شهر هایی که زمین داریم برنامه اولویت دار وزارت راه و شهرسازی است. به عبارت دیگر با برنامه ریزی اجرا شده مسکن تدریجی در این اراضی ساخته خواهد شد. در این راستا تا به امروز برای 12 شهر از جمله بینالود، ایوانکی، عالیشهر، رامین، شیرین شهر، علوی، تیس، رامشار، مجلسی و امیرکبیر زمین ویلایی در اختیار مردم قرار می گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی شرح داد: در گام اول این برنامه، متقاضی که توان مالی نسبی دارد می تواند واحد 60 متری بسازد و به مرور زمان آن را به مثلا به 80 متر، 100 و بیشتر توسعه دهد.

وی از مدیریت زنجیره تامین مصالح ساختمانی برای کاهش قیمت تمام شده اطلاع داد و اضافه نمود: در بحث فروش متری مسکن، پروژه های مشارکتی تعریف شده تا توان تدریجی برای خانه دار شدن مردم فراهم گردد.

منبع: فرارو

به "معاون وزیر راه: در 12 شهر نو زمین ویلایی به مردم واگذار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر راه: در 12 شهر نو زمین ویلایی به مردم واگذار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید