موزه بیزانس و مسیحیت یکی از موزه های معروف یونان است

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، جاذبه ها/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، موزه بیزانس و مسیحیت یکی از موزه های معروف یونان است.

موزه بیزانس و مسیحیت یکی از موزه های معروف یونان است

موزه بیزانس و مسیحیت در آتن نهاده شده است. این موزه قدرت امپراطوری روم شرقی و آثار بجای مانده از دوران بیزانس و بعد از بیزانس را به نمایش گذاشته است. این موزه در نوع خود یکی از مهمترین موزه های مربوط به هنر بیزانس در سطح جهانی محسوب می گردد. قریب به 25000 آثار متنوع و غنی در این موزه به نمایش درآمده که در میان آنها میتوان به انواع نقاشی، جواهرات، سفال و سرامیک، مجسمه، منسوجات متعلق به روحانیون کلیسا و موارد مربوط به معماری اشاره نمود. تاریخ تاسیس این موزه به قرن 20 میلادی بر میگردد. هدف این موزه این بود تا آثار امپراطوری دوران بیزانس را جمع آوری و محافظت کند.

موزه بیزانس و مسیحیت از زمان تاسیس توسعه پیدا نموده و بزرگ و بزرگتر شده تا اینکه در سال 2010 تمام آثاری که مد نظر بود را در این موزه جمع آوری و آن را تکمیل کردند. بر طبق شواهد، آثاری از قرن سه تا بیست و یک میلادی در این موزه جمع شده است. آثاری که از منطقه ها مختلف تسالونیکی، صربستان، بلغارستان، جزیره کرت و میستراس جمع آوری شده اند. این منطقه ها زمانی جز محدوده امپراطوری بیزانس یا همان روم شرقی بوده اند. اگر به ساختمان این موزه نگاه کنید، متوجه خواهید شد که شبیه به ویلاهای منطقه توسکانی در ایتالیا هست. ساختمان این موزه را با نام ویلای ایلیسیا (Villa Illissia) می شناسند.

ساخت این بنا در سال 1848 به انتها رسید و تا زمان مرگ دوشس توفی محل اقامت او بود و بعد از مرگ وی، در اختیار دولت نهاده شد. این بنا در داخل حیاطی بزرگ و زیبا نهاده شده است و معماری این ساختمان در نوع خود بسیار مجذوب کننده و دیدنی است.

منبع: همگردی

به "موزه بیزانس و مسیحیت یکی از موزه های معروف یونان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه بیزانس و مسیحیت یکی از موزه های معروف یونان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید