هاشمی: دوباره قهرمان دنیا شدم اما باز هم از من ایراد می گیرند

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، قهرمان وزنه برداری دنیا گفت: من با وجود مصدومیت هر طور بود خودم را به مسابقات دنیای رساندم و توانستم قهرمان شوم اما برخی ها الان هم که دوباره طلا گرفتم می گویند رکوردهایم پایین بوده است.

هاشمی: دوباره قهرمان دنیا شدم اما باز هم از من ایراد می گیرند

علی هاشمی در مصاحبه با وبلاگ فناوری و تکنولوژی درباره تکرار قهرمانی خود در دنیا با وجود مصدومیتی که داشت، اعلام کرد: قبل از بازی های آسیایی آسیب دیدگی از ناحیه زانو داشتم و کمر درد نیز اذیتم می کرد و من برای دریافت طلای بازی های آسیایی به رکوردهای بالایی نیاز داشتم اما با این مصدومیت نشد که به آن رکوردها برسم. بلافاصله پس از بازی های آسیایی، مسابقات دنیای را در پیش داشتم از این رو یک ماه مانده تا شروع مسابقات در زانویم تزریق انجام دادم و هر طور بود خودم را به دنیای رساندم و خوشحالم که توانستم نتیجه خوبی بگیرم. البته وزنه هایی که در تمرینات زده بودم خیلی بالاتر از این بود اما آسیب دیدگی اجازه نداد به رکوردهای اصلی خودم برسم.

هاشمی در مورد وزنه زدن در یک وزن غیر المپیکی در مسابقات دنیای گفت: وزنم پایین بود و کسانی که در 109 کیلوگرم وزنه می زنند، اصولا وزنشان 110 تا 112 کیلوگرم است که بعد وزن کم می نمایند و اگر من می خواستم با وزن 102 کیلوگرم با آنها رقابت کنم به نظر خودم رقابت سالمی نبود بنابراین تصمیم گرفتم این مسابقات دنیای را در 102 کیلوگرم شرکت کنم و برای مسابقات بعدی وزنم را بالا بیاوریم و در دسته 109 کیلوگرم وزنه بزنم.

او با اشاره به اینکه سال گذشته برخی ها مطرح کردند چون 9 کشور محروم بودند، توانست قهرمان دنیا گردد، توضیح داد: برخی از افراد هستند با وجود اینکه خودشان حرفه ای هستند اما حرفه ای صحبت نمی نمایند. من در مسابقات دنیای 2017 رکورد 404 کیلوگرم را ثبت کردم و در مسابقات سال جاری رکورد 403 کیلوگرم برنز دسته 109 کیلوگرم را گرفت. الان هم دوباره طلا گرفتم می گویند رکوردها پایین بوده و برای هر چیزی یک حرفی می زنند، خب راحت بگویند از علی هاشمی خوششان نمی آید و تمام. در همین مسابقات دنیای گفته شد ایلیا ایلین به دلیل آسیب دیدگی ستون فقرات وزنه نمی زد در حالی که خود من به دلیل وزنه ای که قبل از المپیک روی گردنم افتاد ستون فقراتم هنوز مشکل دارد و دیسک پنجم من بیرون زده است. رباط مچ دستم هم پاره است. فقط من باید نشان بدهم چه تعداد MRI گرفته ام. متاسفانه برخی افراد اصلا این را نمی بینند که علی هاشمی چه وضعیتی دارد و با چه آسیب دیدگی هایی روی تخته می آید و وزنه می زند. من هر موفقیتی به دست می آورم با یاری خدا و دعای خیر مردم است.

او اضافه نمود: تیمی که به مسابقات دنیای 2017 رفت، قهرمان شد اما برخی ها گفتند که 9 کشور نبودند اما به لطف خدا سال جاری با تیم ناقص و دو نفر کمتر توانستیم سوم دنیا شویم. همه ملی پوشان زحمت کشیدند، کسانی که مدال ندریافتد هم خیلی کوشش کردند وامتیازات خوبی دریافتد که از آنها تشکر می کنم.

قهرمان وزنه برداری دنیا در پاسخ به این پرسش که پس از اینکه نتوانست وزنه آخر دوضرب خود را بزند خیلی ناراحت به نظر می رسید، تاکید نمود: هدف اصلی من طلای مجموع بود خیلی هم از نزدن وزنه 221 ناراحت نشدم چون به دلیل مصدومیت زورم به آن نرسید.

هاشمی بزرگترین هدفش را کسب مدال المپیک مطرح کرد و گفت: در المپیک 2016 روی مدال بودم اما دو مرتبه وزنه 220 را نزدم در غیر این صورت می توانستم برنز المپیک را بگیرم. از این رو حسرت مدال المپیک به دلم ماند.خودم بزرگترین هدفم مدال المپیک 2020 است و امیدوارم بتوانم خوش رنگ ترین مدال را بگیرم.

او در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد با توجه به اینکه ایران تنها دو سهمیه دارد، رقابت زیادی بین وزنه برداران برای رفتن به المپیک باشد، تاکیدکرد: نمی دانم این کادر فدراسیون تا المپیک می ماند یا نه اما فدراسیون واقعا سعی نموده حق کسی ضایع نگردد و تمام جوانب را در نظر گرفته است. فدراسیون همیشه کوشش نموده بدون اینکه حق کسی ضایع گردد، کسی که لیاقت دارد به المپیک برود.

دارنده دو عنوان قهرمانی دنیا در پاسخ به این پرسش که به نظرش رقابت دسته 109 کیلوگرم چطور بوده است، گفت: رقابت خوبی بود نفر اول وزنه های خیلی خوبی زد اما خب کسی که نفر سوم شد، سال گذشته در مسابقات دنیای او را گرفته بودم و به جز نفر اول، بقیه رکورد هایی زدند که من در تمرینات چندین بار به آنها حمله نموده بودم. خودم خیلی دوست داشتم در دسته 109 کیلوگرم وزنه بزنم اما خب چون وزنم نرسید در دسته 102 کیلوگرم شرکت کردم. سال دیگر یا برای مسابقات قهرمانی آسیا کوشش می کنم وزنم را افزایش بدهم و به 109 کیلوگرم بیایم.

او اضافه نمود: بالا بردن وزن برای برخی ها راحت است اما یک نفر مانند من باید فشار بیاورد. حالا با پزشکانی صحبت نموده ام و راه های خوبی را نشانم داده اند تا وزنم افزایش پیدا کند.

هاشمی در مورد کم رنگ بودن حضورش در رسانه ها قبل از مسابقات دنیای نیز اعلام کرد: مسائل و دغدغه هایی خارج از ورزش داشتم و همانطور که می دانید وزنه برداری تمرکز خاصی می خواهد. ما حتی زمانی که در اتاق مشغول استراحت هستیم، تمام فکر و ذکرمان روی تمرینات است مثلا اینکه تکنیکم چه مسئله ای داشت که فلان وزنه را نزدم. از تمام رسانه ها تشکر می کنم و البته عذرخواهی هم می کنم که در این مدت خیلی نتوانستم صحبت کنم.

او در مورد برنامه خود پس از مسابقات دنیای نیز گفت: تصمیم دارم یکی، دوماه استراحت کنم و البته باید فیزیوتراپی هم انجام دهم. باید از تمام پزشکان تشکر کنم که خیلی یاری می نمایند تا ما ورزشکاران به مسابقات برسیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "هاشمی: دوباره قهرمان دنیا شدم اما باز هم از من ایراد می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاشمی: دوباره قهرمان دنیا شدم اما باز هم از من ایراد می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید