هشدار اتحادیه فدرال صنایع آلمان درباره عواقب وخیم تشدید کنترل های مرزی

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، اتحادیه فدرال صنایع آلمان درباره قطع زنجیره تحویل و تامین کالا در اروپا به دلیل تشدید کنترل های مرزی از طرف آلمان هشدار داده و بروکسل نیز شدیدا نگران تاثیرات دومینویی این اقدام برلین در دیگر کشورهای اروپایی است.

هشدار اتحادیه فدرال صنایع آلمان درباره عواقب وخیم تشدید کنترل های مرزی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فناوری و تکنولوژی به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، اتحادیه فدرال صنایع آلمان (BDI) درباره عواقب سخت بستن مرزهای آلمان با جمهوری چک و منطقه تیرول در اتریش هشدار داده است.

یوآخیم لانگ، مدیر این انجمن آلمانی در این باره گفته است: این خطر بزرگ است که طی چند روز آینده زنجیره های تامین در سراسر اروپا از بین برود.

وی همچنین تاکید کرد: بسته شدن مرزها و محدودیت های سفر در سطح ملی حمل و نقل بین المللی کالاها را هم تحت تاثیر قرار داده و به شدت به صنعت آلمان آسیب می رساند. وی تاکید کرد که بستن مرزها در آلمان منجر به هرج و مرج آشفته ای شده که در بین شرکت ها ناامنی زیادی را درباره شرایط تامین کالاها و در دسترس بودن کارکنان ایجاد کرده است.

وی از دولت آلمان خواست که قواعد توصیه شده از طرف اتحادیه اروپا موسوم به خطوط سبز که در اتحادیه اروپا برای حفظ تردد آزادانه کالاها مقرر شده است را رعایت کند. وی تاکید کرد: گذرگاه های مرزی باید برای همه وسایل حمل و نقل کالا باز باقی بماند. برای این منظور باید امکان تست گیری عملی در سراسر اروپا فراهم شود. این فایده ای ندارد که تست های منفی در حین عبور از مرزها برای افراد شاغل در بخش حمل و نقل عمومی و کالا درخواست شود بدون اینکه زیر ساخت های لازم برای آن در مرزها فراهم شود.

انجمن فدرال حمل و نقل باری، لجستیک و مدیرست پسماند (BGL) هم خواستار حمل و نقل آزادانه کالاها از مرزها شده است. رئیس این انجمن از دولت آلمان خواست که کنترل های مرزی برای رانندگان کامیون ها را سریعا لغو کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ فناوری و تکنولوژی بخوانید. (کلیک کنید)

بروکسل به شدت نگران تاثیرات دومینویی این اقدام آلمان در دیگر کشورهای اروپایی است.

کمیسیون اروپا هم به شدت نگران هرج و مرج در بازار داخلی اروپا به دلیل این گونه ممنوعیت های تردد است.

کمیسر حقوقی اتحادیه اروپا در این رابطه نامه ای را به همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نوشته و درباره تصمیمات یکجانبه اخیر برای تشدید کنترل های مرزی ابراز نگرانی عمیقی کرده است.

آلمان بعد از گسترش ویروس های جهش یافته در خارج قواعد سفر در مرزهای خود در جنوب شرقی این کشور را تشدید کرده است. این مسئله نگرانی ها و نارضایتی هایی را در بین همسایگان اروپایی آلمان از جمله اتریش ایجاد کرده و این کشور سفیر آلمان را برای ارائه توضیحاتی در این باره به وزارت امور خارجه خود فراخوانده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی وبلاگ فناوری و تکنولوژی بخوانید. (کلیک کنید)

البته دولت آلمان همچنان بر این رویکرد خود در مهار کرونا تاکید داشته و استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان در کنفرانسی در برلین از این محدودیت ها حمایت کرده و گفته است: مرزها به دلیل شرایط خاص و تنها به طور موقت کنترل می شود.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف دولت آلمان در حال حاضر تنها آلمانی ها و خارجی های دارای حق اقامت در این کشور می توانند از جمهوری چک و منطقه تیرول اتریش به آلمان سفر کنند. تنها برخی استثنائات برای کادر پزشکی، رانندگان کامیون ها و کارگران فصلی کشاورزی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "هشدار اتحادیه فدرال صنایع آلمان درباره عواقب وخیم تشدید کنترل های مرزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار اتحادیه فدرال صنایع آلمان درباره عواقب وخیم تشدید کنترل های مرزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید