کاهش قیمت در نهضت ملی مسکن برای کم درآمدها

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، تهران (پانا) - معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد که استراتژی دولت در نهضت ملی مسکن، حمایت از کم درآمدها و کاهش قیمت مسکن برای سه دهک اول برای خانه دار شدن است.

کاهش قیمت در نهضت ملی مسکن برای کم درآمدها

به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم با هدف کاهش شکاف بین قیمت موجود مسکن و توان خانوار در نظر دارد بخشی از هزینه ساخت خانه های نهضت ملی مسکن را برای دهک های اول تا پنجم تقبل کند اما این سوال پیش می آید که خانه های ساخته شده در طرح نهضت ملی مسکن چگونه مقرون به صرفه تر به دست دهک های پایین می رسد و دولت چگونه قیمت مسکن را برای دهک های یک تا پنجم کاهش داد؟

در این پیوند، محمود محمودزاده امروز (آدینه) در گفت و گو با خبرنگار مالی ایرنا درباره جزییات برنامه دولت برای کاهش قیمت نهضت ملی مسکن برای دهک های پایین اضافه کرد: با توجه به فاصله قابل ملاحظه قیمت تمام شده مسکن در بازار با توان خانوار سیاست اصلی در تدوین برنامه اجرایی نهضت ملی مسکن، یاری به خانه دار شدن کم درآمدها نهاده شد.

وی ادامه داد: نزدیک کردن توان خانوار به قیمت مسکن در بازار، به عنوان راهبرد مورد نظر دولت است، به همین علت برای نخستین بار در طرح های حمایتی کشور اندازه تسهیلات و کارمزد تسهیلات متفاوت و بر اساس دهک های درآمدی در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در همه طرح های حمایتی گذشته یک سقف تسهیلات داشتیم با یک سود بانکی معین، در طرح نهضت ملی مسکن تنوعی در سود تسهیلات و مبلغ تسهیلات وجود دارد که ناشی از تصمیم دولت برای یاریی است که خانوار به منظور دسترسی به مسکن احتیاج دارد.

وی اضافه کرد: بر این اساس هر چقدر دهک درآمدی پایین تری باشد حمایت های دولت بیشتر است و بیشترین حمایت ها برای دهک های اول تا سوم است که در طرح اجرایی تدوین شده و به تایید شورای عالی مسکن رسیده است.

به گزارش ایرنا، در مدت کمتر از پنج ماهی که قانون جهش فراوری مسکن به وزارت راه ابلاغ شده است، 980 هزار واحد زمین با کاربری مسکونی برای طرح تامین شده که کلنگ زنی 320 هزار واحد آن صورت گرفته و حدود 1.4 میلیون واحد زمین نیز برای ورود به چرخه ساخت در مراحل نهایی تایید قرار گرفته است. بر این اساس در کمتر از پنج ماه نزدیک به یک میلیون واحد زمین تامین شده است.

تا به امروز بیش از سه میلیون و 350 متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند. در همه شهرها ثبت نام در حال اجرا است، بعلاوه 400 هزار متقاضی مجرد در این طرح ثبت نام کردند.

اکنون بیش از 90 درصد پالایش ها صورت گرفته و به استان ها ارسال شده است تا شرط سکونت به وسیله اداره های راه وشهرسازی استان ها آنالیز گردد. این مهم در زمان کوتاهی انجام خواهد شد و در ابتدای سال آینده نهضت بزرگ ساخت و ساز آغاز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "کاهش قیمت در نهضت ملی مسکن برای کم درآمدها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش قیمت در نهضت ملی مسکن برای کم درآمدها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید