کتابی که در دل خاک رشد می نماید!

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، خبرنگاران: در کوشش برای ترویج کشاورزی پایدار، آژانس ایرلندی راتکو با همکاری هنرمند آلمانی دیانا شرر کتابی خلق کردند که رشد نموده است! یک کتاب 22 صفحه ای که برای ساخت آن ریشه های گیاه زنده دستکاری شده تا به شکل حروف و تصاویر رشد کند.

کتابی که در دل خاک رشد می نماید!

آثار هنری زیادی از ریشه گیاهان خلق شده، اما احتمالا این جالبترین و چشمگیرترین پروژه ای است که تا به حال اجرا شده است. همه اجزای این کتاب از جنس علف هستند. در شروع، حتی دیانا شرر هم مطمئن نبود که فقط با استفاده از علف، دانه، خاک، آب، نور آفتاب و قالب های خاص بتواند چنین کتابی پرورش دهد. خوانابودن همه حروف و تصاویر کتاب یک چالش بزرگ بود، اما نتیجه نهایی حیرت انگیز شد.

هدف از خلق این کتاب چه بوده؟ حداکثر استفاده از علف در مزارع پرورش دام. این کتاب شامل 10 درس ساده اما ارزشمند و 10 بخش مشاوره عملی است که طراحی شده تا بازدهی مزارع ایرلندی را در عین پایداری به حداکثر برساند. و چه راهی بهتر از یک کتاب کاملا ارگانیک از جنس علف برای رساندن این پیغام به کشاورزان؟

برای تحقق بخشیدن به چنین کتابی، دیانا قالب هایی را طراحی کرد که ریشه ها به شکل صفحات، تصاویر و کلمات در آن رشد نمایند. قالب ها باید استاندارد خاصی داشته باشند تا ریشه ها آن ها را بخشی از محیط رشدشان ببینند. باتوجه به ماهیت غیرقابل پیش بینی رشد ریشه های گیاه، این کار یک شاهکار بود.

منبع: odditycentral

منبع: برترین ها

به "کتابی که در دل خاک رشد می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابی که در دل خاک رشد می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید