کشف بیشترین انتها نامه های تقلبی از رشته های پزشکی، انسانی و مهندسی

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، معاون حقوقی وزیر علوم گفت: 90 درصد پرونده های کشف شده از موسسات پایان نامه فروشی مربوط به دانشگاه های غیردولتی و 10 درصد مربوط به دولتی ها بوده است. بیشترین تقلب هم در رشته های پزشکی، انسانی و فنی و مهندسی و در مقطع ارشد اجرا شده است.

کشف بیشترین انتها نامه های تقلبی از رشته های پزشکی، انسانی و مهندسی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ فناوری و تکنولوژی، حسین سیمای صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم در حاشیه همایش روسای دانشگاه های کشور در دانشگاه علامه طباطبایی در جمع وبلاگ فناوری و تکنولوژی درباره برخورد قضایی با آگهی فروش پایان نامه در سایت دیوار، اظهارداشت: مکاتبه و تقاضا برای مسدود کردن بخش آگهی این سایت را مطرح کرده ایم. همچنین چند سایت دیگر فروش پایان نامه هم شناسایی شده که قاضی یک سایت را مسدود کرده است.

وی افزود: اما هنوز در مورد سایت دیوار گزارشی از مسدود شدن بخش تبلیغات و آگهی های آن دریافت نکرده ایم و فکر نمی کنم تاکنون مسدود شده باشد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم گفت: شعبه بازپرسی، کارشناسی برای راستی آزمایی گزارش های وزارت علوم معرفی کرده که گزارش های این کارشناس برای دادگاه مستند است. فعلاً با 25 موسسه فروش پایان نامه برخورد شده اما فرآیند قانونی موجود روند برخورد را طولانی می کند.

وی ادامه داد: معتقدیم که وزارت علوم باید به عنوان ضابط بتواند این موسسات را تعطیل و پرونده آنها را برای تصمیم گیری به دادگاه ارسال کند؛ اما فرآیند قانون فعلی عکس این روند است و طبق قانون وزارت علوم باید شکایت خود را به دادگاه ارسال کند و با مجوز دادگاه، وزارت علوم با همراهی نیروی انتظامی برخورد کند.

سیمای صراف با اشاره به اینکه از مسئولان دانشگاه ها می خواهیم با شروع سال تحصیلی موضوع مقابله با تخلف ها را به صورت جدی پیگیری کنند، گفت: با ابلاغ بخشنامه وزیر علوم به دانشگاه ها، ظرفیت هدایت پایان نامه برای همه استادان معین شده است و استادان فقط می توانند هدایت 5 پایان نامه را برعهده بگیرند.

وی گفت: اسامی پایان نامه تقلبی کشف شده به دانشگاه ها ارسال شده است که 90 درصد پرونده ها مربوط به دانشگاه های غیردولتی و 10 درصد مربوط به دولتی است. بیشترین تقلب هم در رشته های پزشکی، علوم انسانی، فنی و مهندسی است؛ بیشتر تخلف هم در مقطع کارشناسی ارشد رخ می دهد.

معاون وزیر علوم، گفت: طبق قانون همه دانشگاه ها باید به سامانه ایرانداک متصل شوند که با اجرایی شدن کامل این قانون مسائل تقلب علمی هم کاهش می یابد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "کشف بیشترین انتها نامه های تقلبی از رشته های پزشکی، انسانی و مهندسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بیشترین انتها نامه های تقلبی از رشته های پزشکی، انسانی و مهندسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید