10 روش مقرون به صرفه برای سم زدایی بدن در فصل بهار

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، مقالات مرتبط:

آبِ طعم دار درست کنید

آب های سم زدا باعث سوزاندن چربی و از بین رفتن سموم بدن می گردد. علاوه بر این، گزینه ای بسیار عالی به جای سوداها بوده و می توانید هر زمان از سال آنها را بنوشید؛ نه فقط در فصل هایی که تصمیم به سم زدایی دارید. بعضی از برترین های آب های طعم دار متشکل از آب با لیمو، خیار، گریپ فروت، انواع توت فرنگی، کیوی و حتی نعناع است. از طرفی می توانید آب لیمو را با دارچین و مقداری سرکه سیب مخلوط کنید.

10 روش مقرون به صرفه برای سم زدایی بدن در فصل بهار

میوه ها و سبزیجات فصلی خریداری کنید

ماده اصلی هر ترکیب پاک ساز و تمیزنماینده ای، میوه ها و سبزیجات تازه است. این فرآورده ها معمولا به گرانی غذاهای بسته بندی نیستند، خصوصا وقتی آنها را به طور فصلی یا عمده از کشاورز محلی خریداری می کنید. شما می توانید محصولاتی نظیر این را در بازارهای کشاورزان تهیه نموده و حتی یک هفته زودتر هم آنها را سفارش دهید. بهار زمانی عالی برای پاک سازی است، چرا که بسیاری از گیاهان و سبزیجات خوشمزه با آب شدن برفِ زمستان در دسترس هستند.

باشگاه را رها نموده و مجانی در خانه ورزش کنید

در شرایطی که در دوران پاکسازی به سر می برید می توانید تمرین و نرمش های لازم را انجام داده و بدن را به عرق بیاندازید، اما لازم نیست این کار را در باشگاه های گران قیمت انجام دهید. یکی از برترین نرمش ها برای پاک سازی، یوگا است. ورزش وینیاسا را دنبال کنید که باعث افزایش ضربان قلبتان شده و مستلزم پیچ و تاب های فراوانی است. این پیچ و تاب ها در واقع چیزی است که برای شنیدن صدای اندام های درونی خود باید انجام دهید؛ این پیچ و تاب ها به بخش میانیِ روده بزرگتان فشار وارد نموده و وقتی که از بند آن رها می گردد، خون تازه و اکسیژن با سرعت به سوی عضلات می رود تا آنها را بازیابی و بازسازی کند.

خواب مناسب داشته باشید

هر برنامه پاکسازی موفقیت آمیزی، سه مؤلفه اصلی دارد: زمان برای استراحت، پر کردن بدن با ترکیبات و مواد کامل مغذی و نیز افزایش مقدار مصرف بعضی از مکمل ها برای دفع سموم. زمانی که غذاها و مکمل ها را به مقدار کافی مصرف می کنید، همه آنچه احتیاج دارید انجام نرمش هایی سبک و سپری کردن دوران نقاهت و بازیابی بدن است. بسیاری از ترکیبات پاکساز، علائمی مانند سردرد و خستگی به همراه دارد که در هر صورت باعث می گردد بخواهید بخوابید. علاوه بر این، وقتی هم که خواب هستید، پولی پرداخت نمی کنید و احتیاجی نیست برای چیزی هزینه کنید.

قهوه صبح را ترک کنید

این نمونه مهمی است که نشان می دهد پاکسازی چطور می تواند یاریتان کند برای چند روز پول پس انداز کنید. بسیاری از برنامه های پاکسازی توصیه می نمایند نه تنها در حین برنامه، بلکه در روزهای نزدیک به آن و بعد از آن قهوه و الکل نخورید. این بار اگر از خواب بیدار شدید و باز هم خواستید قهوه بخورید، به جای آن از چای سبز بهره ببرید. چای سبز، سطح انرژی بهتری در اختیارتان گذاشته و دارای مزیت های ضدسالخوردگی بوده و علائم قطع مصرف حادی هم ندارد.

عصاره گیاهی مخصوص خود را درست کنید

بسیاری از ترکیبات پاکسازی که روی سالادها ریخته می گردد، سرشار از کلروفیل هستند که باعث افزایش عملکرد و ارتقاء سطح کارکرد دستگاه گوارش می گردد. این مسئله به بدنتان یاری می نماید تا بتوانید سموم را دفع نموده و و از طرفی در عمل سم زدایی کبد هم نقش بسزایی دارد. اگر از خوردن سالاد کلم خسته شده اید، سعی کنید به جای آن عصاره گیاهای و سبزیجات درست کنید. از طرفی می توانید کلم، اسفناج، جعفری و کرفس را برای درست کردن نوشیدنی های تازه با هم مخلوط کنید. اگر می خواهید احساس ماجراجویانه ای داشته باشید می توانید چند حبه سیر هم در آن بریزید تا مقدار سم زدایی و کارکرد سیستم ایمنی بدن را افزایش دهید.

برنج و لوبیای خشک شده مصرف کنید

برنج و لوبیا غذاهای اشباع نماینده ای هستند که مواد مغذی زیادی داشته و درست کردنشان بسیار راحت است. از طرفی، تهیه آنها در فروشگاه محل بسیار مقرون به صرفه هستند. یادتان نرود پیش از آنکه لوبیاها را بپزید آنها را خیس نموده و بعد برنج را در پلوپز بریزید. بعلاوه می توانید کمی ولخرجی نموده و به جای برنج از کوینولا بهره ببرید و آن را به همان روش در پلوپز بپزید. کوینولا خواص سم زدای فراوانی داشته و سرشار از آمینواسید است. علاوه بر این، فیبر و فسفر زیادی دارد که به دفع سموم از بدن یاری می نماید.

اگر می خواهید بیرون بروید، برای خود نوشیدنی درست کنید

در شرایطی که دوستانتان مشغول مهمانی هستند و شما در دوره پاکسازی به سر می برید، می توانید خیلی راحت در مهمانی آنها حضور داشته باشید. فقط باید عصاره از پیش ساخته شده خود را همراه داشته باشید. با این کار دیگر فریب آنها را نخواهید خورد و مجبور نمی شوید در خوردن نوشیدنی با آنها شریک شوید. بعضی از برترین عصاره هایی که می توانید درست کنید ترکیب آب با خیار، آناناس و فلفل هالپانو یا ترکیبی از لیمو، شیره افراد و فلفل هندی است.

از مواد پاکسازی بسته بندی شده خودداری کنید

بسیاری از مردم فکر می نمایند که برای یک پاکسازی درست و دقیق، باید از ترکیب عصاره های از پیش بسته بندی شده استفاده نمایند که چندان هم مواد کاملی نیست و نتایج مثبت و کارسازی هم برای این افراد به همراه ندارد. اگر برنامه تان واقعا پُر بوده و در حال پاکسازی هستید این گزینه ها، گزینه های مناسبی هستند، اما به خاطر داشته باشید که هدف کلی پاکسازی از بین بردن عادات قدیمی و بازیابی و جوان سازی بدن است. از این مسئله مطمئن شوید که زمان زیادی برای استراحت، آرام کردن روح و جسم و آماده کردن آگاهانه غذا دارید. تنها انجام این کار به مراتب از مصرف عصاره از پیش آماده ریشه چغندر مفید تر است؛ خصوصا به این علت که عصاره های میوه ها و سبزیجات اگر تازه مصرف شوند، مقدار مواد مغذی بیشتری دارند.

از حمام های نمک اپسوم (یا نمک فرنگی) به طور مداوم بهره ببرید

در شرایطی که دوره بازیابی با پاکسازی و سم زدایی بدن بسیار خوب و مفید است، اما بعضی از کارها ممکن است هزینه های سنگینی داشته باشد. اگر عملیات سم زدایی و پاکسازی را در خانه انجام می دهید، می توانید سطح آن را کمی ارتقاء داده و از حمام های نمک اپسوم در آب داغ بهره ببرید. کافی است وان حمام را با آب داغ پر کنید و دو فنجان نمک اپسونم به آن بیافزایید. نمک اپسوم باعث شل شدن عضلاتتان می گردد، به دفع سموم یاری نموده و دردها و گرفتگی های عضلانی را کاهش می دهد. پیش از آنکه وارد آب شوید، باید پوستتان را با برس های مخصوص تمیز نموده و وقتی کارتان تمام شد، با آب سرد خود را شستشو دهید.

منبع: کجارو / allday.com

به "10 روش مقرون به صرفه برای سم زدایی بدن در فصل بهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 روش مقرون به صرفه برای سم زدایی بدن در فصل بهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید