13 ویژگی تبلت هیبریدی (همراه کیبورد)

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، اگر در پی دستگاهی هستید که بتواند در عین سبک بودن، همان کارایی لپ تاپ را برای شما داشته باشد، برترین گزینه تبلت هیبریدی یا همراه کیبورد است. این تبلت ها کاربردهای فراوانی دارند و در صورتی که در زمان خرید قابلیت ها و ویژگی های آن ها به خوبی آنالیز گردد، می توانند برترین انتخاب برای انجام کارهای روزانه باشند.

13 ویژگی تبلت هیبریدی (همراه کیبورد)

در این مقاله قصد داریم تا به آنالیز ویژگی هایی تبلت هیبریدی بپردازیم که توجه به آن ها در زمان خرید انواع تبلت های همراه کیبورد، از هر برندی ضروری هستند. با مطالعه این مطلب می توانید دستگاهی را بخرید که مناسب احتیاجها و خواسته های شما باشد.

تبلت هیبریدی چیست؟

بعد از اینکه ویندوز 8 با کاشی های معروفش معرفی گردید، احتیاج به یک لپ تاپ تبدیل شونده یا تبلت هیبریدی بیشتر احساس شد. علت آن هم طراحی تازه ویندوز 8 بود؛ چون صفحه نمایش لمسی یا تاچ با آن سازگار بود. از نظر خیلی از افراد تبلت یک محصول بلاتکلیف بین گوشی و لپ تاپ است، به طوری که نمی تواند کار یکی از این دو تا را به صورت کامل انجام دهد. به همین علت خیلی ها معتقد بودند که این محصول یا باید حذف گردد یا باید به اعمال تغییراتی به حیات خود ادامه دهد.

اینجا بود که تبلت هیبریدی طراحی و ساخته شد. تبلتی که می تواند به لپ تاپ تبدیل گردد. این محصول دو منظوره بوده و در آن واحد می توانید تبلت و لپ تاپ را در کنار هم داشته باشید.

ویژگی های مهم یک تبلت هیبریدی

اگر قصد خرید یک تبلت هیبریدی را دارید، ابتدا باید با ویژگی های آن آشنا شوید تا معین گردد آیا این دستگاه کاربری لازم را برای شما خواهد داشت یا نه. در این بخش به آنالیز 13 ویژگی تبلت های هیبریدی می پردازیم. پس اگر می خواهید تبلت تازهی بخرید، تا خاتمه مقاله با ما همراه باشید.

هدف تان از خرید تبلت هیبریدی چیست؟

یکی از مهم ترین نکات در خرید تبلت هیبریدی، معین احتیاجها و هدف شما از خرید این دستگاه است.

  • اول باید تصمیم بگیرید که از این دستگاه می خواهید به عنوان جایگزینی برای لپ تاپ بهره ببرید با خیر.
  • نکته مهم بعدی مقدار استفاده شما و محل استفاده است. اگر همواره در رفت و آمد هستید و به دستگاهی احتیاج دارید که سبک بوده و کارایی لپ تاپ را داشته باشد، قاعدتا خرید تبلت هیبریدی برترین انتخاب خواهد بود.
  • علاوه براین باید معین کنید که آیا برای استفاده از تبلت هیبریدی به اینترنت احتیاج دارید یا خیر. اگر احتیاج به اینترنت دارید و مودم در دسترس شما نیست، پس باید تبلتی را انتخاب کنید که از سیم کارت پشتیبانی می نماید.

به طور کلی قبل از خرید تبلت یا هر وسیله دیگری، حتما احتیاجها و خواسته های خود را یادداشت کنید و سپس بر اساس آن ها محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید.

تبلت هیبریدی باید پردازنده قوی داشته باشد

اگر می خواهید کار گرافیکی با تبلت انجام دهید بنابراین دستگاه مورد نظر شما باید پردازنده ای قوی داشته باشد تا بتواند نرم افزارهای سنگین را پشتیبانی کند. پردازنده در اصل مغز دستگاه تبلت هیبریدی است و معین نماینده مقدار سرعت و عملکرد دستگاه است.

اگر تبلتی انتخاب کنید که پردزانده قوی نداشته باشد، در زمان کار با آن دچار مشکل لگ زدن یا تاخیر در جابه جایی بین نرم افزارهای مختلف خواهید شد. پس در زمان خرید تبلت هیبردی حتما دستگاهی را انتخاب کنید که بسته به احتیاج و کاربری شما، پردازنده ای قوی داشته باشد.

تبلت هیبریدی باید باتری قدرتمند داشته باشد

باتری قدرتمند یاری می نماید تا مدت زمان بیشتری از دستگاه بدون احتیاج به بارها شارژ بهره ببرید. از طرفی با داشتن یک باتری قدرتمند می توانید بیرون از خانه و در مکان های عمومی، استفاده بیشتری از تبلت خود داشته باشید.

برای کسانی که همواره در رفت وآمد هستند و پیدا کردن یک پریز برای آن ها سخت است، داشتن باتری قدرتمند تبلت های هیبریدی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به کیفیت بالای صفحه نمایش تبلت دقت کنید

تعداد رنگ ها، نمایش رنگ های مختلف، توانایی تفکیک رنگ ها، غلظت رنگ، رزولوشن یا دقت تصویر و تراکم پیکسل و بسیاری از موارد دیگری که کیفیت تصویر تبلت هیبریدی به آن ها وابسته است، از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. این موارد برای کسانی که می خواهند کارهای گرافیکی با تبلت خود انجام دهند، بسیار حائز اهمیت است.

تبلت هیبریدی با حافظه داخلی مناسب بخرید

مقدار حافظه داخلی که برای تبلت انتخاب می کنید، بستگی به کارایی آن و تعداد و نوع نرم افزارهایی دارد که قصد استفاده از آن ها را دارید. علاوه براین، اگر فیلم و عکس هایی با حجم های بالا دارید، بهتر است تبلتی بخرید که ظرفیت حافظه آن بالا باشد. در غیر این صورت می توانید از یک هارد اکسترنال بهره ببرید تا کمبود حافظه داخلی تبلت هیبریدی شما جبران گردد.

صفحه کلید با مقدار مناسب بخرید

کیبورد تبلت های هیبریدی مانند کیبورد کامپیوترهای رومیزی، بزرگ و خوش دست نیستند. اما مقدار آن ها معمولا برای تایپ 10 انگشتی مناسب است. اگر دستان شما بزرگ باشد و صفحه کلید کوچک باشد، با مشکل روبرو می شوید. اگر زیاد تایپ می کنید و دستان بزرگی دارید، بهتر است صفحه کلیدی انتخاب کنید که سایز آن بزرگ تر است.

قلم نوری با دقت بالا انتخاب کنید

اگر طراح، گرافیست یا نقاش دیجیتال هستید، قلم نوری برای شما بسیار اهمیت پیدا می نماید. با توجه به ظرافت کاری که انجام می دهید قلم نوری را انتخاب کنید که دقت بسیار بالایی دارد. البته بعضی از تبلت های هیبریدی قلم نوری دارند و احتیاجی نیست برای خرید جداگانه قلم اقدام کنید.

سیستم عامل تبلت باید منعطف باشد

تبلت های هیبریدی موجود در بازار دارای سیستم عامل ios، ویندوز یا اندروید هستند. سیستم عامل های اندرویدی قدرت انتخاب بیشتری به شما می دهند؛ چون دارای تنوع مدل هستند. از طرفی سیستم عامل اندرویدی این امکان را به شما می دهد که برنامه های مختلف را به راحتی نصب کنید.

پس در زمان خرید تبلت هیبریدی این موضوع را در نظر داشته باشید تا برای نصب برنامه ها و نرم افزارهای مختلف دچار مشکل نشوید.

تبلت هیبریدی با دوربین با کیفیت بگیرید

اگر قصد خرید تبلت هیبریدی را دارید، برند و مدلی را انتخاب کنید که دوربین اصلی و سلفی آن با کیفیت و در حد گوشی های موبایل باشد. به این ترتیب می توانید از آن مانند یک گوشی موبایل استفاده نموده و در چت ها و گرفتن عکس از موارد مختلف مانند: مدارک و جزوه های درسی عکس های خوبی بگیرید.

کیفیت طراحی تبلت را از قلم نیاندازید

برای خرید تبلت های هیبریدی باید به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت طراحی خوبی داشته باشد. بعضی از برندها و مدل های تبلت های هیبریدی وقتی زاویه ای بیشتر از 100 درجه با صفحه کلید داشته باشند، به عقب برمی گردند. علت این امر وزن زیاد تبلت در مقایسه با صفحه کلید است. شرکت های مطرح کوشش نموده اند تا با اضافه کردن پایه عقبی یا تکیه گاه، این مشکل را رفع نمایند.

توجه داشته باشید که بعضی از تبلت ها به علت داشتن لبه های تیز، ابدا طراحی خوبی ندارند و کاربر در زمان استفاده از آن ها احساس راحتی نمی نماید. قبل از خرید هر نوع تبلتی خصوصا تبلت های هیبریدی که کارایی بیشتری برای شما دارند، کمی با آن کار کنید تا معین گردد که کار کردن با آن برای شما آسان است.

نکته مهم در این میان، سبک بودن دستگاه خواهد بود. چون شما تبلت هیبریدی خریده اید که مانند لپ تاپ کار کند اما از آن سبک تر باشد؛ تا همه جا بتوانید آن را همراه خود ببرید.

قیمت تبلت هیبریدی را به خوبی آنالیز کنید

اگر استفاده حرفه ای از تبلت هیبریدی ندارید، می توانید دستگاهی با قیمت پایین تر بخرید. اما اگر قرار است کارهای گرافیکی یا حرفه ای با آن انجام دهید، بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که قیمت مناسبی در مقایسه با کیفیت و کارایی دارد. البته می توانید تبلت های هیبریدی دست دوم را نیز از سایت وبلاگ فناوری و تکنولوژی بخرید.

خنک نماینده تبلت هیبریدی را چک کنید

تبلت های هیبریدی دارای دو نوع خنک نماینده هستند. یک مدل از این خنک نماینده ها از فن استفاده می نمایند و مدل های دیگر با تکنولوژی تازهتری کار می نمایند که شامل لوله مسی خنک نماینده است. توجه داشته باشید که تبلت های هیبریدی فن دار در زمان استفاده کمی سر و صدا دارند که علت آن برخورد فن با بدنه است. اگر این موضوع برای شما مهم است پس دستگاهی را انتخاب کنید که فنی کاملا بی صدا دارد.

قابلیت پشتیبانی تبلت از سیم کارت و مکالمه

پشتیبانی از سیم کارت و امکان مکالمه، یکی از مهم ترین قابلیت هایی است که باید در زمان خرید تبلت هیبریدی مد نظر داشته باشید. اگر تبلت شما قابلیت استفاده از سیم کارت را داشته باشد و زیاد در رفت و آمد باشید، می توانید از اینترنت سیم کارت خود برای اتصال به اینترنت بهره ببرید.

اگر برقراری تماس با تبلت برای شما حائز اهمیت است، پس دستگاهی را بخرید که از سیم کارت و قابلیت تماس پشتیبانی می نماید. توجه کنید که در بعضی از تبلت های ویندوزی و آیپدهای اپل از سیم کارت فقط می توان برای اتصال به اینترنت استفاده کرد و این دستگاه ها قابلیت مکالمه ندارند، پس اگر مکالمه با تبلت هیبریدی برای شما مهم است، دستگاهی را بخرید که از آن پشتیبانی می نماید.

برای تماشا آگهی های تبلت در وبلاگ فناوری و تکنولوژی کلیک کنید

حرف آخر در خرید یک تبلت هیبریدی

تبلت هیبریدی یکی از دستگاه هایی است که از آن می توانید به جای لپ تاپ بهره ببرید. این دستگاه وزن کمتری در مقایسه با لپ تاپ داشته و تقریبا همان کاربرد را برای شما خواهد داشت. در این مقاله 13 نکته و ویژگی برای خرید تبلت همراه کیبورد (هیبریدی) آنالیز شد که امیدواریم در زمان خرید راهنمای خوبی برای شما باشد.

اگر در زمان خرید تبلت هیبریدی به موارد غیر از این نکات توجه می کنید، برای ما کامنت کنید تا دیگر کاربران نیز با آن آشنا شوند.

تمام آگهی های تبلت را در وبلاگ فناوری و تکنولوژی ببینید
منبع: بلاگ دیوار

به "13 ویژگی تبلت هیبریدی (همراه کیبورد)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 ویژگی تبلت هیبریدی (همراه کیبورد)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید