400 ناشنوا و کم شنوا در شهرستان رفسنجان حضور دارند

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، محمود حیدری عصر شنبه در مراسم افتتاح فروشگاه دست سازه های جمعی از ناشنوایان رفسنجان گفت: در مجموعه شهرستان رفسنجان 400 ناشنوا، کم شنوا و نیمه شنوا داریم.

400 ناشنوا و کم شنوا در شهرستان رفسنجان حضور دارند

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه بچه های ناشنوا توان کار دارند و می توانند کار نمایند ما باید برای آنان فضایی ایجاد کنیم که از استعداد خود استفاده نمایند و آن استعدادی در آنها نهفته شده و پنهان است آشکار گردد.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان با بیان اینکه بچه های ناشنوا را به عنوان افراد معلول و ناتوان نمی شناسیم، توضیح داد: این افراد کسانی هستند که استعدادهای درخشانی دارند و این نمایشگاه بخش کوچکی از توانمندی های ناشنوایان است.

حیدری اضافه نمود: در این نمایشگاه کارهای عروسک سازی، نقاشی روی سفال، نقاشی روی کاشی، نقاشی روی تابلوهای سنگی هنرمندان ناشنوا در معرض دید علاقمندان گذاشته شده است. ضمن اینکه مربی برای افراد ناشنوا مهیا کردیم که بیشتر کار نمایند و توانمندی خود را بیشتر نشان دهند.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان توضیح داد: در بحث معلولیت ها دست احتیاج به سوی همه خیّرین و مردم دراز می کنیم که به یاری بهزیستی بیایند، بچه های ناشنوا عضوی از جامعه هستند و حق شهروندی دارند و حق زندگی و امرار معاش دارند.

حیدری افزود: البته یاریها در این زمینه صرفاً احتیاج اقتصادی نیست و مردم می توانند چه در یاری برای اشتغال چه در بحث آموزش و نیروی انسانی هر نوع یاریی انجام دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "400 ناشنوا و کم شنوا در شهرستان رفسنجان حضور دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "400 ناشنوا و کم شنوا در شهرستان رفسنجان حضور دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید