آزادراه کنارگذر ساحلی در کنار خزر ساخته می شود

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد که باید گره های آزادراهی تکمیل شود تا بتوانیم در جابجایی مسافر و بار بهره وری بهتری داشته باشیم.

آزادراه کنارگذر ساحلی در کنار خزر ساخته می شود

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، عبدالهاشم حسن نیا در نشست خبری عصر امروز در پاسخ به سوال وبلاگ فناوری و تکنولوژی درباره اینکه در کدام نقاط کشور نیاز به احداث و راه اندازی آزادراه داریم، اظهار کرد: گره های آزادراهی باید تکمیل شود تا بتوانیم بهره وری بیشتری در جابجایی بار و مسافر داشته باشیم. این گره های آزادراهی شامل راستا مرند تا جلفاست تا بتوانیم در راستا تهران، بازرگان با تکمیل راستا آزادراهی مشکل این منطقه را برطرف کنیم. از سوی دیگر در راستا تهران - بندر امام خمینی (ره) نیز بخش خرم آباد، اندیمشک، پل زال نیاز به احداث و راه اندازی آزادراه دارد اما از آنجا که سلفچگان آزادراه وجود دارد و پس از آن از اراک تا خرم آباد در حال احداث آزادراه هستیم. همچنین در کریدور تهران، بندرعباس نیاز داریم تا در بخش عمده ای از این راستا آزادراه چهار خطه راه اندازی شود و اگر در راستا تهران - اصفهان، شیراز - بوشهر آزادراه احداث شود می توانیم راستا را 180 کیلومتر کوتاه تر کنیم.

وی ادامه داد: راستا تهران - مشهد تحت عنوان حرم تا حرم در حال تکمیل است همچنین نیاز داریم تا در خطه شمالی کنار دریای خزر آزادراهی راه اندازی شود تا در کنار چهار راستا موازی به سمت استان های شمالی شامل قزوین - رشت، کندوان هراز و فیروزکوه بستری فراهم کنیم تا مردم راحت تر بتوانند رفت و آمد کنند. بنابراین اگر این گره های آزادراهی که شلمچه تا چذابه هم جزو آنها محسوب می شود، تکمیل شود شاهد افزایش بهره وری در جابجایی بار و مسافر هستیم.

افزایش قیمتی در ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر نداشته ایم

حسن نیا در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت کرایه در حمل و نقل عمومی گفت: در این زمینه افزایش قیمتی نداشته ایم و ضریب اشغال صندلی ها در این بخش ها مانند سواری های کرایه 60 درصد است و این یعنی مسافر کمتر از ناوگان بوده و بنابراین ظرفیت و پتانسیل افزایش قیمت هم وجود ندارد اما هیچ مصوبه ای درباره افزایش کمیسیون ها نداریم و گزارشی در این باره وجود ندارد.

وی اضافه نمود: 90 درصد حمل و نقل مسافر در جاده ها صورت می گیرد که تعداد آن به یک میلیارد نفر در سال می رسد و این جابجایی توسط 100 هزار دستگاه ناوگان انجام می شود. همچنین سالیانه 600 میلیون تن بار توسط حدود 300 هزار دستگاه کامیون انجام می شود اما می توانیم از طرق مختلف بهره وری را در این زمینه ها افزایش دهیم.

حسن نیا همچنین درباره مسائل رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی و سنگین به ویژه کامیون داران، گفت: گرچه نمی توان گفت کامیون داران هیچ مسئله ای ندارند اما همه تلاش خود را می کنیم تا مسائل آنها را برطرف کنیم. به عنوان مثال اختصاص سهمیه لاستیک برای کامیون داران را در هر 24 هزار کیلومتر انجام می دادیم که آن را به 15 هزار کیلومتر کاهش دادیم و هر کسی از رانندگان کامیون لاستیک می خواهد باید به ادارات کل راهداری مراجعه کند تا سهمیه اش را بگیرد.

ساخت 20 کیلومتر راه روستایی در روز

وی گفت: امسال از تیر ماه نگهداری و ساخت راه روستایی را تحویل گرفتیم که بودجه ای حدود 1700 میلیارد تومان دارد و بخش عمده ای از آن از محل اسناد خزانه و اوراق تامین می شود.

حسن نیا گفت: با توجه به پتانسیل های کنونی برنامه ریزی و توان ما ساخت روزانه 20 کیلومتر راه روستایی است و امیدواریم با استفاده از این پتانسیل بتوانیم به اهداف خود در این زمینه برسیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آزادراه کنارگذر ساحلی در کنار خزر ساخته می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادراه کنارگذر ساحلی در کنار خزر ساخته می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید