فاصله تهران تا شیراز: سفری از زمان حال به گذشته

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، اگر این مطلب را می خوانید پس حتما قصد سفر به یکی از دو مرکز ایران دارید. همین حالا باید برایتان تعیین کنم که راستا پر از انتخاب های متعدد است که هرکدام می تواند نتیجه سفرتان را تغییر دهد پس با شناخت درست هدف انتخاب راستا و وسیله نقلیه براساس آن فاصله تهران تا شیراز را با شادی پشت سر بگذارید. من در مجله گردشگری خبرنگاران هستم تا شما را در انتخاب های این راستا همراهی کنم. ما را از خودتان دور نکنید.

فاصله تهران تا شیراز: سفری از زمان حال به گذشته

قول می دهم هر سوالی که در خصوص فاصله تهران تا شیراز دارید اینجا جواب داده می گردد.

فاصله تهران تا شیراز چقدر است؟

تهران تا شیراز 900 کیلومتر فاصله زمینی و چیزی حدود 650 کیلومتر فاصله هوایی دارند.

برای سفر به شیراز از تهران کدام وسیله نقلیه بهتر است؟

انتخاب برترین وسیله نقلیه برای سفری طولانی بین دو استان به معیارهای مختلفی بستگی دارد، اما برترین گزینه بین این دو شهر هواپیما و قطار است.

برترین زمان سفر به شیراز چه زمانی است؟

سفر به شیراز زمان خاصی ندارد، اما برترین و لطیفترین آب وهوای این شهر در فصل بهار رقم می خورد؛ وقتی که بهارنارنج شکوفه می دهد.

نگاهی به فاصله زمانی و مسافتی تهران تا شیراز

شیراز، تهران یکی مرکز سیاسی معاصر و دیگری مرکز سیاسی تاریخ ایران هستند؛ شهرهایی دیدنی و مهم از هر نظر که حالا می خواهیم مسافت و زمان مورد احتیاج برای رفت وآمد از آن ها به یکدیگر را آنالیز کنیم. کسانی که اهل سفر به شیراز هستند، خوب می دانند مسافت بین این دو شهر چه جاده های زیبا و مهمی دارد.

در طول جهت شهرهایی مثل اصفهان و یاسوج پیش رویتان است. هرچه هم نسبت به شهرهای اطراف جاده کم توجه باشید نمی توان به این جهت توجه نکرد. شاید گردش در این شهرها زمان سفر را افزایش دهد شاید هم نه، اما مطمئنم کیفیت آن را افزایش می دهد.

برای سفر از تهران به شیراز یا برعکس راه درازی در پیش ندارید خصوصا اگر پای هواپیما وسط باشد. تقریبا 620 کیلومتر فاصله هوایی بین این دو شهر است. مسافتی بسیار کوتاه که سفر هوایی آن 1 و نیم ساعت بیشتر طول نمی کشد. یعنی تا بروید جای خود را روی جایگاه هواپیما درست کنید و کمی به اطراف نگاه کنید خود را بالای ستون های بلند تخت جمشید می یابید.

شرایط برای سفر زمینی به عوامل مختلفی بستگی دارد. جهت و وسیله نقلیه مهمترین آن هاست که درصورت انتخابی متفاوت دو تا سه ساعت بیشتر باید صبر کنید. درکل میانگین جهتهای بین شیراز و تهران چیزی حدود 900 کیلومتر است. عبور از این مسافت با خودرو شخصی 10 ساعت و قطار حدود 15 ساعت زمان احتیاج دارد.

سفر به شیراز با ماشین شخصی

درکل جهتهای بین تهران و شیراز را می توان به قبل اصفهان و بعد از آن تقسیم کرد. اگر تنظیماتتان روی سیستم قدیم و جاده کشی قدیمی ایران باشد جهتی جدا و اگر مودتان روی اتوبان تنظیم باشد، جهت متفاوتی را باید طی کنید.

فاصله تهران تا شیراز تا اصفهان

از تهران به سمت شیراز دو شهر مهم از نظر سیاسی و گردشگری وجود دارد. اولین شهر قم است. قم که یکی از استان های مهم ایران هم از نظر گردشگری و هم از نظر سیاسی است جهتی مستقیم و سرراست از تهران دارد. بزرگراه عریض و طویل تهران - قم فقط 1 و نیم ساعت وقت شما را برای رانندگی تلف می نماید.

بعد از قم دو جهت پیش روی شماست. اولین جهت و سرراست ترین آن ها ادامه همان بزرگراه تهران - قم فقط از قم به نطنز و اصفهان است. جاده ای صاف، کامل، 6 بانده و نوساز که سرتاسر سالم و البته پر از پلیس است.

جهت دوم از قم به اصفهان به سلفچگان معروف است. بیشتر ماشین سنگین ها عاشق این جاده هستند. از آن جایی که چند منطقه صنعتی مهم، معادن و کارخانه های زیادی در این جهت وجود دارد، جاده سلفچگان پر از ماشین سنگین است. اگر لایی بین ماشین سنگین ها و ترمز برای عبور آن ها را دوست دارید از این جا بروید.

جهت تهران به شیراز از اصفهان به بعد

اگر علاقه ای به حضور در اصفهان برای مشاهده جاذبه های گردشگری برنامه ندارید و از اتوبان به اصفهان رسیده اید به سمت مرکز شهر راه کج نکنید. جهت شما درصورتی که از بزرگراه به سمت اصفهان آمده باشد مستقیم به سمت کمربندی این شهر و سپس آباده استان شیراز می رود. این جهت کاملا آماده، سالم و نو است تاحدی که همین سال جاری افتتاح شده.

جهت تهران تا شیراز با چاشنی آبشار و پیچ و خم جاده

جا دارد پیشنهاد مجذوب کنندهی به هر مسافری که به وسیله جاده به شیراز می رود، بدهم. بعد از اصفهان تا شهررضا جاده مشترک است. نقطه تفاوت بعد از شهررضا آغاز می گردد. جایی که باید بین سمیرم و آباده یک جهت را انتخاب کنید. درواقع جهت آباده بزرگراهی عریض و طویل است که تا خود شیراز ادامه دارد. سرراست است و مستقیم، مخصوص آن ها که لذتی از هیجان و نوشیدن چایی کنار پرتگاه و آبشار نمی برند.

درصورتی که جهت سمیرم - یاسوج به سمت شیراز پر از پیچ و خم آبشار، خروجی های شگفت انگیز به سمت پرتگاه های تماشایی و… است. البته با انتخاب این جهت مسافت و زمان رسیدن به شیراز افزایش قابل توجهی دارد خصوصا که بخواهید توقف هم داشته باشید. درضمن این جهت اصلا برای زمستان مناسب نیست و باب تابستان با خورشید گرم است که تقریبا در هوای سرد کوهستانیش جایی ندارد.

سفر به شیراز با قطار

با توسعه سیستماتیک مسافرت و جابه جایی قطار به یکی از پرکاربرد و البته پرطرفدارترین وسایل نقلیه تبدیل شد. لوکومتیوهای کند و قدیمی حالا به یکی از پرسرعت ترین جنبنده های ساخت دست بشر تبدیل شده اند. خوشبختانه در ایران نیز خصوصا برای جهتهای مهم سفر که تهران - شیراز هم جزئی از آن هاست قطارهای باکیفیت و مهمی درنظر گرفته شده است.

قطارهای درجه یک شرکت های ریلی ایران می توانند سفر راحت و بدون دردسری برایتان رقم بزنند. به شخصه قطار را به هر وسیله نقلیه دیگری ترجیح می دهم. قطار خانه متحرک تقریبا امن و ارزانی است که کار را برای مسافر راحت می نماید. رانندگی ندارد، روی زمین است، محیط امن و راحتی دارد و دردسر هواپیما و قیمت زیادش را هم ندارد. همین مسئله باعث شده من عاشقش باشم خصوصا که از پنجره قطار می توان جاهایی را دید که خودرو به عمرش هم نمی رود.

از نظر مسافت و مدت زمان سفر، قطار گزینه پرچالشی است. مدت زمان سفر با قطار از تهران به شیراز چیزی حدود 15 ساعت است. جهتی طولانی، اما راحتتر از خودرو و اتوبوس که خیلی ساده همه چیز را در اختیارتان قرار می دهد. باتوجه به مدت زمان اگر سفر زمینی با اتوبوس را نمی پسندید، بهتر است از خودرو شخصی یا هواپیما بهره ببرید که در ادامه پته اش را روی آب می ریزم.

سفر به شیراز با هواپیما

هرچه هم سخت پسند باشیم اگر پای فوبیا یا چنین چیزی در میان نباشد، هواپیما یک وسیله نقلیه پرفکت و لاکچری برای سفر است. به نظرم فرقی نمی نماید جهت سفر داخلی باشد یا خارجی. پرواز با هواپیما هرچیز که بخواهید را دارد. 6 صبح که سوار هواپیما شوید برای ساعت 8 سر قرارکاری در خیابان زند شیراز هستید. اصلا کار پیچیده ای نیست، فقط باید هزینه ای بیشتر تقریبا چیزی حدود 1 میلیون تومان بپردازید و تمام.

کدام جهت مناسب تر است؟

این که بخواهید از جایی به جایی بروید، چرا بروید با چه وسیله ای در انتخاب مناسب ترین یا برترین گزینه بسیار موثر است. به شخصه فارغ از زمان سفر و قیمتش قطار را به هر وسیله دیگری ترجیح می دهم. خیلی راحت تا مقصد خواب، خوراک، حتی کار و آمادگی های قبل از قرار یا هرچیز دیگری را می توان داشت و مرور کرد. البته هواپیما هم درصورتی که هزینه برایتان معیار نباشد، گزینه خوبی است. خصوصا که خطوط هوایی داخلی به هر نقطه هم پرواز دارند.

با خودرو شخصی در جاده های بین تهران و شیراز باید مثل گنج یاب باشید. کسی که می خواهد گنج های جهت را بیابد و از حضور کنار آن ها لذت ببرد جهت تهران، قم، اصفهان، شهررضا، سمیرم، یاسوج، شیراز را انتخاب می نماید. جهتی همه چیز تمام که قسمتی از آن بزرگراه و قسمتی پر پیچ وخم است. هدف سفر، این جا دخالت زیادی دارد. اگر هدفتان سفر برای سفر و تجربه و زندگی نو است پس در همین جهت دنبالشان بگردید.

فاصله تهران تا شیراز چرا و چگونه؟

وجه مشترک دو شهر شیراز و تهران در مرکز بودنشان است. یکی مرکز تاریخ و دیگری مرکز سیاست. یکی مرکز پرورش ایران و دیگری مرکز مدیریت. سفر از این یکی از آن ها به دیگری کار سختی نیست فقط کمی صبر، حوصله با چاشنی خلاقیت می خواهد که بتوان سفری مجذوب کننده از آن درآورد. جهت ساده و شناخته شده است. هرکدام را انتخاب کردید مقصدتان تهران بود یا شیراز فرقی نمی نماید فقط توصیه می کنم سراغ جاذبه های تاریخی شهرها بروید. یکی تاریخ معاصر را پیش رویتان می آورد و دیگری اصالت را.

منبع: علی بابا

به "فاصله تهران تا شیراز: سفری از زمان حال به گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاصله تهران تا شیراز: سفری از زمان حال به گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید