انفجارهای شدید در شهرک قدس قم، نرداغی مرکز اتفجارها

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، خبرگزاری خبرنگاران- شدت برخی از انفجارها در نرداغی و لرزش های ناشی از آن برای ساکنین منطقه به حدی است که برخی آن را با زمین لرزه های چندریشتری مقایسه کرده و ترس از آن را با ترس زمین لرزه های بزرگ برابر می دانند.

انفجارهای شدید در شهرک قدس قم، نرداغی مرکز اتفجارها

به گزارش خبرگزاری وبلاگ فناوری و تکنولوژی از قم، انفجارهای شدید در کوه یا معدن نرداغی قم موج نارضایتی اهالی شهرک های همجوار این معدن را به همراه داشته است.

این انفجارها علاوه بر آلودگی صوتی موجب ترک برداشتن گسترده سقف و دیوار بسیاری از منازل مردم شهرک قدس بویژه ساکنان خیابان های قدوسی و ولیعصر(عج) حدفاصل میدان نظامی گنجوی تا میدان شهریار این شهرک شده است.

شدت برخی از انفجارها و لرزش های ناشی از آن برای ساکنین منطقه به حدی است که برخی از اهالی در گفت وگو با خبرنگار ما آن را با زمین لرزه های چندریشتری مقایسه کرده و ترس از آن را با ترس زمین لرزه های بزرگ برابر می دانند.

برخی از کارشناسان معتقدند که این انفجارها و برداشت های غیراصولی از معدنی که متعلق به کمیته امداد است، آلودگی های محیط زیستی نیز دارد که البته برخی از مسوولین سازمان صمت قم این ادعا را رد می کنند و معتقدند مسوولانی که مجوز ساخت و سازها را داده اند براین موضوع اشراف داشتند و می دانستند که نباید در شعاع و محدوده این معدن فعال ساخت و سازی صورت می گرفت.

حسن صبوری مدیرکل مسکن و شهرسازی قم در گفتگویی در این خصوص می گوید: در طرح تفصیلی، توسعه شهر قم به سمت جنوب شهر در نظر گرفته شده است و به همین علت خانه ها به سمت کوهپایه رشد یافته است بنابراین فعالیت در داخل شهر هیچ توجیحی ندارد و معدن نرداغی باید تعطیل و یا متوقف شود و این مطالبه حقوقی شهروندان است، چرا که این معدن هم آلودگی زیست محیطی و صوتی دارد.

حال باید دید مردمی که براساس مصوبات قانونی در شهرک های اطراف این معدن ساکن شده اند و بعضاَ پول های هنگفتی از آن ها برای مجوزات ساخت و ساز و سند و ... توسط دولت دریافت شده است، از حمایت مسوولین استان در برابر این انفجارها و آسیب به منازل و سلامتی روان خود برخوردار خواهند بود یا خیر.

یادداشت از: محمدرضا قربان زاده

منبع: خبرگزاری آریا

به "انفجارهای شدید در شهرک قدس قم، نرداغی مرکز اتفجارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجارهای شدید در شهرک قدس قم، نرداغی مرکز اتفجارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید