محصولات کشاورزی صادراتی شناسنامه دار گردد، لزوم احداث سدهای کوتاه و لاستیکی

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، خبرنگاران/گیلان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، با بیان اینکه وزارت بهداشت مقدار استاندارد سموم صیفی جات و سبزی جات را مقدار گیری می نماید، گفت: راه حل تداوم صادرات برندسازی و شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی است.

محصولات کشاورزی صادراتی شناسنامه دار گردد، لزوم احداث سدهای کوتاه و لاستیکی

ابراهیم نجفی با اشاره به شروع آنالیز لایحه بودجه 1401 در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو در پی احیای آب بندان هاست.

وی با بیان اینکه گیلان 9000 هکتار آب بندان دارد، اضافه نمود: در بودجه سال 1400 آب منطقه ای مکلف به انتخاب مشاور و پیمانکار جهت دیواره سازی و کف تراشی آب بندان ها از منابع حاصل از برداشت آنها بود و لذا در بودجه 1401 نیز دیده خواهد شد.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس، زهکشی اراضی کشاورزی جهت کشت دوم و تسطیح شالیزارها را از دیگر محورهای مورد توجه کمیسیون کشاورزی در بودجه 1401 دانست و توضیح داد: احداث سدهای کوتاه و لاستیکی باید در بودجه 1401 منظور گردد، زیرا میلیون ها مترمکعب آب شیرین به وسیله رودخانه های بزرگ گیلان وارد دریای خزر می گردد و ذخیره سازی این حجم از آب برای مقابله با خشکسالی ضروری است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت وگوی ویژه خبری باران، چهار خروجی فاضلاب را به سمت تالاب کیاشهر دانست و متذکر شد: در گذشته زیر پل چوبی قایق عبور می نموده، اما اکنون در حال خشک شدن به دو علت فاضلاب و پسماند است لذا سازمان حفاظت محیط زیست با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به روش BOT از تصفیه خانه لوکال استفاده می نماید.

وی با اشاره به شرایط سلامت محصولات کشاورزی صادراتی و ماجرای عودت محصولات از روسیه، اضافه نمود: ادعای مطرح شده درباره محصولات کشاورزی صادراتی مربوط به اتحادیه ملی محصولات کشاورزی روسیه بوده و وزارت بهداشت و کشاورزی روسیه دستور توقف واردات محصولات ایران را صادر ننموده است.

نجفی ادعای مطرح شده را به علت میزان زیاد سموم کشاورزی ندانست و یادآور شد: براساس مکاتبه روسیه با ایران که هفت ماه قبل صورت گرفته گفته شده که دو نوع سم استحصال شده در محصولات ایران ناشناخته بوده و جهاد کشاورزی رسیدگی ننموده است.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس، با بیان اینکه وزارت بهداشت مقدار استاندارد سموم صیفی جات و سبزی جات را میزان گیری می نماید، گفت: راه چاره تداوم صادرات برندسازی و شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی است تا محصولات صادرات مربوط به هر مزرعه شناخته شده و استفاده استاندارد از سموم رعایت گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "محصولات کشاورزی صادراتی شناسنامه دار گردد، لزوم احداث سدهای کوتاه و لاستیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات کشاورزی صادراتی شناسنامه دار گردد، لزوم احداث سدهای کوتاه و لاستیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید