ایجاد 6 هزار فرصت شغلی در سمنان

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: نزدیک به 6 هزار فرصت شغلی در 3 فصل گذشته از سال 98 در استان ایجاد شده و تعهد اشتغال استان برای امسال 10 هزار و 603 نفر است.

ایجاد 6 هزار فرصت شغلی در سمنان

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی آنلاین به نقل از ایرنا، حشمت الله عسگری بیان نمود: ایجاد اشتغال در 8 شهرستان سمنان، سرخه، گرمسار، آرادان، میامی، مهدی شهر، شاهرود و دامغان برنامه ریزی شده و از ابتدای فروردین تا انتها آبان، 56 درصد تعهد اشتغال استان سمنان برای سال جاری محقق شد و پیش بینی می شود تا انتها سال تعهد اشتغال به صورت کامل محقق شود.

وی اضافه نمود: ایجاد 2 هزار و 859 شغل در شهرستان سمنان برای سال جاری برنامه ریزی شد که بر اساس آمار از ابتدای فروردین تا انتها آبان سال جاری یک هزار و 628 شغل ایجاد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اضافه نمود: در سال جاری نیز اشتغال برای 2 هزار و 180 نفر در شهرستان شاهرود هدف گذاری شده بود که از ابتدای فروردین تا انتها آبان یک هزار و 397 فرصت شغلی جدید در این شهرستان ایجاد شد.

عسگری اظهار کرد: تعهد ایجاد اشتغال سال جاری مربوط به شهرستان دامغان یک هزار و 130 فرصت شغلی است که در 3 فصل گذشته از سال، 685 فرصت شغلی ایجاد و 91 درصد تعهد محقق شد.

وی بیان نمود: تعهد اشتغال استان در 8 ماه سال جاری برای 7 هزار و 69 نفر بود که 86 درصد تعهد در استان محقق شد و حدود 6 هزار نفر به کار گرفته شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اضافه نمود: سال گذشته تعهد اشتغال استان 10 هزار و 600 نفر بود و استان پیروز به ایجاد اشتغال بیش از تعهد شد.

عسگری بیان نمود: سال گذشته استان سمنان 103 درصد تحقق ایجاد اشتغال داشت و جزو استان های پیشرو در کشور بود و باید تلاش شود تعهد اشتغال استان سمنان سال جاری مانند سال گذشته به طور 100 درصد محقق شود و فرایند کاهش نرخ آمار بیکاری به واسطه اشتغال زایی مانند سال گذشته ادامه یابد.

وی گفت: از ابتدای فروردین تا انتها آذر سال جاری 7 هزار و 390 نفر به عنوان جویندگان کار شناسایی شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته جویندگان کار در استان سمنان 22 درصد کاهش یافتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اضافه نمود: از ابتدای فروردین تا انتها آذر سال جاری یک هزار و 957 نفر و سال گذشته در همین دوره مشابه یک هزار و 775 نفر به کار گرفته شدند که آمار نشان دهنده افزایش 10 درصدی افراد اشتغال یافته است.

نرخ بیکاری در استان سمنان حدود 7. 9 است و این استان جزو سه استان برتر کشور در زمینهٔ کاهش نرخ بیکاری و اشتغال زایی است.

منبع: همشهری آنلاین

به "ایجاد 6 هزار فرصت شغلی در سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 6 هزار فرصت شغلی در سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید