برگزاری کارگاه ارتقای مهارت رنگرزی در راز و جرگلان با همکاری جهاد دانشگاهی خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، خبرنگاران/خراسان شمالی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت راز و جرگلان از برگزاری کارگاه ارتقای مهارت رنگرزی در این شهرستان با همکاری جهاد دانشگاهی خراسان شمالی و مرکز ملی فرش اطلاع داد.

برگزاری کارگاه ارتقای مهارت رنگرزی در راز و جرگلان با همکاری جهاد دانشگاهی خراسان شمالی

ناصر قدیمی در گفت و گو با وبلاگ فناوری و تکنولوژی، با اشاره به اینکه این کارگاه در روستای دویدوخ در حال برگزاری است، اظهارکرد: مدت زمان برگزاری این کارگاه 3 روز است.

وی گفت: ظرفیت برگزاری این کلاس 30 نفر بوده اما گواهی شرکت در این کارگاه برای همه افرادی که در آن شرکت نمایند، صادر خواهد شد.

قدیمی با بیان اینکه شهرستان راز و جرگلان یکی از مناطقی است که فراوری فرش در آن رونق زیادی دارد، اضافه نمود: اما زنجیره فراوری فرش در این منطقه ناقص بوده؛ بطوریکه فراوری پیله ابریشم، ریسندگی و فراوری فرش انجام می گردد ولی رنگ رزی در آن به صورت ناقص صورت می گرفت.

وی ادامه داد: رنگ رزی نخ های پشمی و ابریشمی در این منطقه به صورت سنتی انجام می گردد که هدف از برگزاری این کارگاه ارتقای کیفیت کار و انجام کار به صورت تخصصی است.

این مسئول بیان نمود: از سوی دیگر برگزاری این کارگاه سبب می گردد تا فراورینمایندگان نخ و قالی در این منطقه بتوانند رنگ بندی های خیلی زیادتری در نخ داشته باشند که این امر سبب ایجاد جذابیت در فرش های فراوری شده می گردد و سطح صادراتی بودن آن را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: شهرستان راز و جرگلان دارای 5 هزار بافنده فرش است که سالانه حدود 160 هزار متر مربع انواع فرش در آن فراوری می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برگزاری کارگاه ارتقای مهارت رنگرزی در راز و جرگلان با همکاری جهاد دانشگاهی خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کارگاه ارتقای مهارت رنگرزی در راز و جرگلان با همکاری جهاد دانشگاهی خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید