بهره گیری از بورس برای تامین اقتصادی زیرساخت و فراوری در منطقه ها

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، امروز سه شنبه (8 تیرماه) تفاهم نامه همکاری مشترک بین دبیرخانه شورایعالی منطقه ها آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه مالی و شرکت بورس انرژی ایران در محل دبیرخانه شورایعالی به امضاء رسید.

بهره گیری از بورس برای تامین اقتصادی زیرساخت و فراوری در منطقه ها

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ فناوری و تکنولوژی، بهره برداری از ظرفیت و فرصت های مشترک طرفین از اهداف این تفاهم نامه است که با حضور حمیدرضا مؤمنی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی منطقه ها آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و علی نقوی مدیرعامل شرکت بورس انرژی ایران به امضاء طرفین رسید.

حمیدرضا مومنی در این مراسم، استفاده از ظرفیت های بورس انرژی در زمینه تامین اقتصادی پروژه های انرژی در منطقه ها آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، بهره گیری از فرصت های ایجاد شده به وسیله منطقه ها آزاد برای توسعه رینگ بین المللی بورس انرژی، استفاه از ظرفیت های طرفین در توسعه بانک رینگ کشور، آنالیز ظرفیت های مشترک و توسعه مکاهمم های تامین اقتصادی و ایجاد بازار در حوزه آب را از موضوعات این تفاهم نامه برشمرد.

مومنی با بیان اینکه باید مذکرات و همکاری هایمان را با چهار بورس افزایش دهیم و جلسات متعدد برای توسعه همکاری ها داشته باشیم اضافه کرد: امروز فاصله بسیار زیادی با بازار های تامین اقتصادی داریم و از آنجایی که با تنگنای اقتصادی روبرو هستیم استفاده از بازار های تامین اقتصادی یک اجبار است که می تواند منطقه ها آزاد فعلی و به ویژه منطقه ها آزاد نو را نجات دهد.

او ادامه داد: منطقه ها آزاد نو هم با مسائل اقتصادی روبرو هستند، بنابراین باید از بازار های تامین اقتصادی از جمله بازار سرمایه برای برطرف این مسائل استفاده کنیم.

مشاور رییس جمهور با تاکید بر اینکه برنامه های منطقه ها آزاد نو باید براساس ظرفیت ها و چارچوب تخصصی تعریف شده این منطقه ها تهیه گردد گفت: باید برای منطقه ها آزاد نو و فعلی براساس ظرفیت های غالب که فعالیت های آن در چارچوب تخصصی تعریف شده از بالا به پایین ورود کنیم. برای مثال ظرفیت گردشگری کیش برجسته است و باید به صورت تخصصی و حرفه ای زنجیره تامین آن را ببینیم و تصویری از پنج سال آینده این ظرفیت در کیش داشته باشیم.

مومنی به توسعه اقتصادی در دو ماه گذشته در منطقه ها آزاد اشاره نمود و گفت: در دو ماه گذشته توانستیم اقدامات توسعه اقتصادی 5 هزار و 500 میلیارد تومانی را به اتمام برسانیم و در این حجم از تامین اقتصادی پیروز شویم.

وی در سرانجام تاکید نمود: استفاده از بورس برای تامین اقتصادی باقیات صالحات است و باید از این ظرفیت در این شرایط کنونی استفاده کنیم.

لازم به ذکر است؛ توسعه همکاری ها در زمینه تامین اقتصادی بخش های فراوری، توزیع و صادرات برق و استفاده از ظرفیت های گمرکی منطقه ها آزاد برای ایجاد و توسعه کریدور های ترانزیت نفت، گاز و فرآورده های نفتی و میعانات گازی، همکاری های مشترک در زمینه تسهیل و تسریع در فرآیند انتشار گواهی سپرده کالایی و بعلاوه ارائه خدمات و تسهیلات از سوی منطقه ها آزاد برای تشویق و ترغیب کارگزاران، عرصه کنندگان و سایر ذینفعان برای توسعه این دست از فعالیت ها در منطقه ها آزاد از جمله مصوبات این تفاهم نامه است.

بعلاوه ایجاد کارگروه تخصصی برای راهبری امور مرتبط و ارایه گزارشات منظم ماهانه از پیشرفت اقدامات اجرایی هم از دیگر مصوبات این تفاهم نامه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بهره گیری از بورس برای تامین اقتصادی زیرساخت و فراوری در منطقه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره گیری از بورس برای تامین اقتصادی زیرساخت و فراوری در منطقه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید