حقایقی درباره بزرگ ترین کشتی کانتینری دنیا

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، کشتی کانتینری کلاس Triple E ساخت شرکت مرسک، بزرگ ترین کشتی کانتینری جهان است. این کشتی 400 متر طول دارد. در ادامه با حقایقی درباره این کشتی که یکی از بزرگ ترین پل های مالی بین قاره ها است، آشنا می شویم.

حقایقی درباره بزرگ ترین کشتی کانتینری دنیا

ساخت کشور کره جنوبی

شرکت مرسک برای ساخت این کشتی قراردادهایی به ارزش 3.8 میلیارد دلار با کمپانی کره ای دوو (Daewoo) در ازای دریافت بیست کشتی امضا نموده است.

زمان ساخت سریع

شرکت کشتی سازی دوو در اوکپوی کره جنوبی، هم زمان سه کشتی می سازد که ساخت هر کدام نزدیک به یک سال طول می کشد.

ایجاد اشتغال

در شرکت دوو، همزمان بر روی ساخت حدود 100 کشتی مختلف کار می نماید و نزدیک به 46 هزار نفر مشغول به کار هستند.

موتورهای کارآمدتر

یکی از درخواست های شرکت مرسک در طراحی کشتی ها، موتورهای سوخت قدرتمندتر بوده. بیشتر کشتی های نفت کش و کشتی های کانتینری به شدت موجب آلودگی دریا هستند. موتورهای دیزلی دوقلوی Triple-E به گونه ای طراحی شده اند که نسبت به مدل های قبلی، فشار را بهتر توزیع نموده و از این طریق در مصرف سوخت صرفه جویی می نمایند. گرچه نسبت به سایر کشتی های این راستا کندتر هستند، اما تا 37 درصد مقدار مصرف سوخت موثرتری دارند و از مقدار انتشار کربن نیز در آنها 50 درصد کمتر است.

فعالیت در بنادر بزرگ

این کشتی ها پس از ساخت، در بزرگ ترین بنادر آسیا و اروپا فعالیت می نمایند که چین یکی از رایج ترین مقاصد آنها است.

ظرفیت بیشتر

این کشتی با قابلیت حمل 18 هزار کانتینر، نسبت به کشتی قبلی شرکت مرسک ظرفیت بیشتری دارد. این کشتی می تواند 2500 کانتینر بیشتر را نسبت به مدل قبلی حمل کند.

حفظ میدان دید

طراحی کشتی به گونه ای است که نسبت به کشتی های کانتینری دیگر قابلیت حمل کانتیتنرها با ارتفاع بیشتری را دارد بدون اینکه میدان دید عرشه را کاهش دهد.

کشتی های بزرگ دیگر

قبل از ساخت Triple-E، کشتی های دیگری نیز وجود داشتند که طول آنها از این مدل بیشتر بود. Seawise Giant یکی از این کشتی ها است که 458 متر طول دارد.

کشتی عریض

عرض این کشتی 59 متر است که با این عرض نمی تواند از کانال پاناما عبور کند. اما از کانال سوئز عبور می نماید. البته این مسئله نقطه ضعفی برای این کشتی محسوب نمی گردد چرا که راستا اصلی این کشتی بین اروپا و آسیا است.

یک کشتی بزرگ برای بنادر آمریکا

هیچ یک از بنادر ایالات متحده نمی توانند کشتی ای با این مقدار را عبور دهند. در عوض، این کشتی بین بنادری چون شانگهای، هنگ کنگ، سنگاپور در آسیا و روتردام، سوتهمپتون و آنتورپ در اروپا سفر می نماید. بندر گیت وی در لندن یکی از بنادری است که در حال توسعه به منظور پشتیبانی از کشتی های جدیدتر و بزرگ تر است.

Prelude رقیب Triple-E

کشتی Prelude یک نفتکش ال ان جی یا گاز طبیعی مایع است که 488 متر طول دارد و به وسیله صنایع سنگین سامسونگ برای شرکت نفت و گاز رویال داچ شل (Royal Dutch Shell) ساخته شده است.

منبع: کجارو / allday.com

به "حقایقی درباره بزرگ ترین کشتی کانتینری دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی درباره بزرگ ترین کشتی کانتینری دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید