حمایت هزارو 400 میلیارد تومانی از 120 طرح کلان به وسیله صندوق نوآوری

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علی وحدت در نشست با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تشریح خدمات و تسهیلات صندوق نوآوری به اکوسیستم نوآوری کشور، گفت: تعامل صندوق نوآوری با ارکان نظام تامین اقتصادی کشور شامل بازار پول، بازار سرمایه، نهادهای واسط و سایر نهادهای فعال در اکوسیستم است.

حمایت هزارو 400 میلیارد تومانی از 120 طرح کلان به وسیله صندوق نوآوری

وی در ادامه با اشاره به توسعه همکاری های صندوق نوآوری و شکوفایی با شبکه بانکی کشور در حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور، اظهار کرد: بانک ها در بازار پول همکاری های جدی با صندوق نوآوری داشتند و ما هم اکنون با 15 بانک در حال همکاری برای توسعه حمایت ها از شرکت های دانش بنیان هستیم.

وی گفت: دفاتر همکاری بانک ها نیز در صندوق نوآوری تشکیل شده است و این مسئله به تسهیل امور یاری می نماید. بعلاوه با توجه به تمایل همکاری شبکه بانکی با صندوق نوآوری، همکاری خوبی با بانک ها در اجرایی شدن تبصره 16 قانون بودجه 1400 انجام شده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی به حمایت های این صندوق از طرح های کلان ملی نیز اشاره نمود و گفت: تا به امروز از 120 طرح کلان ملی به ارزش حدود 1400 میلیارد تومان حمایت شده است.

وحدت در ادامه با تشریح بسته خدمات صادراتی صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: ما در عین حال که به شرکت های دانش بنیان یاری می کنیم تا محصولات خود را به فروش برسانند به صادراتی شدن آنها نیز در قالب برگزاری رویدادهای موسوم به یک شنبه های صادراتی یاری می کنیم.

وی بعلاوه با اشاره به تسهیلات و خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت های دانش بنیان و فناور گفت: ما خدمات خود را در چهار حوزه تسهیلات، توانمندسازی، ضمانت نامه، سرمایه گذاری و هم سرمایه گذاری به زیست بوم نوآوری کشور ارائه می کنیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بعلاوه در خصوص خدمت گرنت تحقیق و توسعه این صندوق، اظهار کرد: خدمت گرنت تحقیق و توسعه نوعی قبول ریسک انجام فعالیت های تحقیقاتی است که با هدف توسعه فناوری در کسب و کارهای دانش بنیان از سوی صندوق نوآوری طراحی و اجرایی شده است.

وحدت، تعداد صندوق های پژوهش و فناوری در کشور را 65 صندوق اعلام نمود و گفت: امروز صندوق های پژوهش و فناوری در همه استان های کشور تشکیل شده و ضمن ارائه تسهیلات صندوق نوآوری به وسیله صندوق های استانی، طرح ها و ایده های مبتنی بر فناوری و نوآوری با همکاری و مشارکت این صندوق ها در قالب مشارکت در سود و زیان طرح ها، تامین اقتصادی می شوند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در سرانجام به روش تامین اقتصادی جمعی(کرادفاندینگ) طرح های دانش بنیان در کشور اشاره نمود و اضافه نمود: بستر این روش طی یکسال گذشته در قالب یک مسابقه تلویزیونی در کشور فراهم شده که فصل اول آن نیز در حال برگزاری است. در این روش مردم می توانند از 500 هزار تومان، اقدام به سرمایه گذاری در این طرح ها نمایند و صندوق نوآوری اصل پول سرمایه گذاران را بیمه می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حمایت هزارو 400 میلیارد تومانی از 120 طرح کلان به وسیله صندوق نوآوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت هزارو 400 میلیارد تومانی از 120 طرح کلان به وسیله صندوق نوآوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید