ساخت پل مهمترین احتیاج برای ورودی به بندر تیاب است

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، خبرنگاران - گروه استان ها، حبیب عیدزاده: دهستان تیاب از توابع بخش مرکزی شهرستان میناب با جمعیتی بیش از سه هزار نفر به دلیل فاصله دور آن از مرکز شهر کمتر توانسته است در راستا توسعه قرار گیرد.

ساخت پل مهمترین احتیاج برای ورودی به بندر تیاب است

دهستان و بندر زیبای تیاب نیز که از موقعیت مناسب و استراتژیک خوبی برخورداست هنوز نتوانسته است که با توجه به سابقه تاریخی خود از موقعیت و زیرساخت های لازم برخوردار باشند.

مردم این دهستان برای رفت و آمد به مرکز شهرستان فاصله 20کیلومتری را باید طی نمایند که بیشتر مواقع به دلیل طغیان آب از رودخانه خور و سرازیر شدن در سطح روستا و همچنین عبور از آب نمای ورودی به این بندر هرگونه تردد مردم را با مشکل روبرو می نماید.

این آب نما که بزرگ ترین مشکل فعلی مردم تیاب محسوب می گردد سال هاست که در انتظار ساخت پل است اما مسئولان شهرستان با نادیده دریافت این خواسته مردم در مواقع بالا آمدن آب از رودخانه خور، مردم را در پشت آب سرازیر شده از این آب نما تنها به تماشا می نشینند.

از سوی دیگر بندر تیاب با دارا بودن جاذبه های گردشگری هرساله توریست های زیادی را در خود جای می دهد اما با حل نشدن این مشکل زمینه را برای کمرنگ کردن حضور آن ها در تیاب فراهم می نماید.

کریم هرمزی عضو شورای دهستان تیاب در تبادل نظر با وبلاگ فناوری و تکنولوژی در این باره گفت :جاده قدیمی تیاب از بدو انقلاب تا به امروز هیچ گونه تغییری ننموده است و با گذشت بیش از سی سال از عمر انقلاب اسلامی ایران مسئولان به فکر اصلاح این جاده نیفتاده اند.

وی ادامه داد : بعلیرغم پیگیری های اجرا شده در شهرستان و استان و نامه نگاری ها با ادارات مربوطه، این جاده و آب نما همچنان مشکل بزرگ دهستان تیاب است.

هرمزی با اشاره به دیگر مسائل موجود در تیاب اضافه کرد : بندر تیاب یکی از مراکز و بندرهای مهم استان و کشور است. با توجه به شغل مردم اینجا که بیشتر آن ها وابسته به دریا و صادرات و واردات است و در این بندر فعالیت می نمایند، توسعه زیرساخت ها در بندر تیاب می تواند برای شهر میناب هم مفید باشد.

شورای اسلامی دهستان تیاب گفت: مدیران و مسئولان زیادی در طول این سال ها به این بندر آمده و این مشکل را از نزدیک مشاهده نموده اند اما قادر به حل این مشکل نبوده اند.

هرمزی گفت: با همکاری مسئولان امور آب میناب و مردم تیاب برای ایجاد پل در این آب نما، لوله های بزرگی را برای جانمایی و عبور آب طغیان نموده از این لوله در اختیار شورا و دهیاری گذاشته اند اما مسئولان امر همکاری نمی نمایند و نبود اعتبار را بهانه خود قرار داده اند.

جلیل تقی نژاد دهیار دهستان تیاب در تبادل نظر با وبلاگ فناوری و تکنولوژی گفت: طغیان آب و جاری شدنشان در آب نما سبب مسدود شدن راه ارتباطی می گردد و وجهه این بندر تاریخی را در استان خراب نموده است.

تقی نژاد گفت: طی جلسه با معاون اداره کل راه استان حل این مشکل را در برنامه این اداره قرار داده اند. اما با این وجود مردم این دهستان باید تا موقع حل این معضل با این مشکل دست وپنجه نرم نمایند.

دهیار دهستان تیاب گفت: با همه رایزنی های اجرا شده هیچ اداره ای پاسخ درست نمی دهد و یا حل مشکل را به طور موقت در دستور خود قرار نمی دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ساخت پل مهمترین احتیاج برای ورودی به بندر تیاب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت پل مهمترین احتیاج برای ورودی به بندر تیاب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید