قابلیت چت در اپلیکیشن اسنپ، خدمتی دیگر به جامعه معلولان

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، شیوه ارائه خدمات زیر سایه تکنولوژی با سرعتی سرسام آور در حال تغییر و رو به پیشرفت است. در این طوفان تغییر، انعطاف و انطباق نحوه ارائه خدمات با نیازهای متمایز مصرف کنندگان، قاعده ای است که شرکت های عظیم به آن توجه ویژه ای دارند. در نظر دریافت محدودیت هایی که افراد با آن روبرو هستند و توجه به نیازها و ضرورت های زندگی اقلیت ها در جامعه بخشی از مسئولیت اجتماعی شرکت ها به شمار می رود.

قابلیت چت در اپلیکیشن اسنپ، خدمتی دیگر به جامعه معلولان

تاکسی اینترنتی یکی از مهم ترین خدمات تکنولوژی محور است که در زندگی روزمره ما صندلی مهمی پیدا نموده و اسنپ به عنوان لیدر تاکسی های اینترنتی در ایران طی سال های فعالیتش نشان داده است که تعهدی جدی نسبت به نیازهای متفاوت کاربران خود دارد. این تاکسی اینترنتی حمایت از معلولان را به عنوان یکی از اصلی ترین مسئولیت های اجتماعی خود تعریف نموده است. اسنپ علاوه بر اشتغال زایی برای معلولان که در جامعه فرصت های متنوعی برای فعالیت مالی ندارند- بیش از 11هزار راننده معلول در ناوگان اسنپ فعال هستند- کوشش می نماید استفاده از اپلیکیشن را برای این افراد تسهیل کند، هم به وسیله بهبود کاربری اپلیکیشن و هم با اقداماتی نظیر عدم دریافت کمیسیون از رانندگان معلول و همینطور ارائه تخفیف به مسافران دارای معلولیت.

محمد موسوی، راننده ای ناشنواست که نزدیک به هفت ساعت در روز با اسنپ کار می نماید و می گوید: شغل دیگری ندارم و تنها منبع درآمد من اسنپ است و از میزان درآمدم راضی ام. کسی منکر این نیست که ایجاد اشتغال برای معلولان قدم بسیار مهمی در راستای پررنگ تر کردن حضور آن ها در جامعه است. ولی از طرفی نمی توان مسائلی را که رانندگان معلول برای فعالیت در تاکسی اینترنتی با آن روبرو می شوند نادیده گرفت. هر کسی که از تاکسی اینترنتی استفاده نموده باشد می داند که تجربه یک سفر راحت، در گروی برقراری ارتباط آسان و بی دردسر است، امکانی که ناشنوایان تا حد زیادی از آن محروم بودند. بنا به گفته رانندگان ناشنوا یکی از مهم ترین موانع، امکان برقراری ارتباط تلفنی پیش از شروع سفر با مسافران است.

مجتبی فخارکازرونی یکی از رانندگان ناشنوای اسنپ در شیراز است. او درباره مسائلی که تا به حال برای برقراری ارتباط با مسافران داشته می گوید: از آنجا که امکان ارتباط تلفنی با مسافر نداریم، مجبوریم با پیامک او را آگاه کنیم و اغلب به خاطر مسائلی که در ارسال پیام پیش می آید، یا مثلا مسافر پیام ما را نمی بیند، سفر از طرف مسافر لغو می گردد.

چت داخل اپلیکیشن، راهکاری برای ناشنوایان

حالا اسنپ در تازه ترین نسخه اپلیکیشن خود امکان جدیدی را به کاربران داده که به یاری آن می توانند در طول سفر در فضای خود اپلیکیشن با هم چت نمایند. این قابلیت نه تنها تعداد تماس های تلفنی راننده و مسافر را تا حد زیادی کاهش می دهد، بلکه مانع عظیمی هم از سر راه رانندگان ناشنوا برمی دارد. با اینکه امکان چت داخل اپلیکیشن مدت کوتاهی است که به اپلیکیشن اسنپ اضافه شده، ولی در همین مدت هم رانندگان تفاوت محسوسی در کار با اپلیکیشن می بینند. کازرونی می گوید: با امکان ارتباط نوشتاری یکی از مهم ترین مسائل کار ما حل شده. ولی امیدواریم تاکسی های اینترنتی همچنان این راه را ادامه دهند و شرایط را برای فعالیت معلولان بهتر و آسان تر نمایند.

بدیهی است که شرکت های عظیم می توانند با عمل به مسئولیت اجتماعی خود و در نظر دریافت نیازهای متفاوت کاربران شان، هر چند گروه اندکی باشند، مسائل عظیمی را از سر راه بردارند، مسائلی که به واسطه در اقلیت بودن افراد اغلب نادیده گرفته شده است.

منبع: فرارو

به "قابلیت چت در اپلیکیشن اسنپ، خدمتی دیگر به جامعه معلولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت چت در اپلیکیشن اسنپ، خدمتی دیگر به جامعه معلولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید