سهم ایلام از اعتبارات نفتی کجاست؟، براساس عدالت، مسئولیت اجتماعی در ایلام اجرا گردد

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، خبرنگاران/ایلام نماینده استان ایلام در مجلس گفت: امیدواریم دولت سیزدهم دوران گذار استان از توسعه نیافتگی به سوی توسعه متوازن با پرداخت سهم نفت و گاز ،اجرای مسئولیت اجتماعی، اتمام پروژه های نیمه تمام باشد.

سهم ایلام از اعتبارات نفتی کجاست؟، براساس عدالت، مسئولیت اجتماعی در ایلام اجرا گردد

علی اکبر بسطامی در آیین معارفه استاندار نو، خطاب به وزیر کشور و دکتر بهرام نیا، اظهار کرد: ایلام، استانی نفت خیز است پس باید اعتباراتی که به آن اختصاص داده می گردد از محل نفت باشد اما 8 ماه است که سهم استان ایلام از محل اعتبارات نفتی صفر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اختصاص اعتبارات به استان ایلام از محل نفت، اجحاف در حق مردم است، اضافه نمود: باید در خصوص 3 درصد سهم نفت و گاز استان بگویم باید از این سهم یک سوم به منطقه ها نفت خیز و دو سوم به منطقه ها محروم تعلق گیرد این 3 درصد معادل 93 میلیارد تومان است که باید مسئولان ما جوابگو باشند چقدر از این سهم به استان اختصاص یافته و کجاست؟

نماینده مردم استان ایلام در مجلس خاطر نشان کرد: نظام بودجه ریزی کشور، نظام بیماری دارد، چرا که مبتنی بر عدالت نیست و حتی علی رغم اصلاح ساختار نظام بودجه، متاسفانه در استان ایلام از آن جهت که مطابق مطالبات مردم عمل نکرده ایم ایلام در حال حاضر آخرین استان توسعه نیافته با وجود مواهب الهی در سراسر کشور است.

بسطامی به شرایط یکی از پروژه های امیددار استان یعنی سامانه گرمسیری اشاره نمود و گفت: مردم استان به اجرای این طرح دل خوش هستند چرا که اقتدار منطقه و حافظ مرز است اما متاسفانه شرایط آن در جغرافیای بزرگ ایران متوقف شده است و باید براساس مطالبات مردمی، استان از چالش های موجود خارج گردد.

وی توضیح داد: منطقه آزاد مهران با سایر منطقه ها آزاد کشور فرق دارد اما زیرساخت های آن با همه منطقه ها کشور در تقابل است. دلیل آن هم این است که ایلام استانی محروم است و از این دیدگاه به استان ایلام نگاه می نمایند.

بسطامی به بودجه 1400 اشاره نمود و گفت: شرکت های بزرگ مادر تخصصی باید مالیات را به استان پرداخت نمایند، چرا که شرایط زیست محیطی در درون این استان رخ می دهد. حال اینکه استاندار نو از متخصصین حوزه نفت و گاز بوده است می خواهیم براساس مطالباتی که گفته شد آنان را ملزم نمایند تا براساس عدالت تنها و تنها مسئولیت اجتماعی را در قبال مسائل زیست محیطی ایلام پرداخت نمایند. نمونه آن اینکه اگر مسئولیت اجتماعی در شهرستان دهلران براساس قانون داده گردد رقم 1000میلیارد تومانی می گردد که متاسفانه دست ما از این مبالغ کوتاه است.

وی در این خصوص تاکید نمود: باید مالیات بر ارزش اضافه نموده به استان پرداخت گردد، باید براساس اجرای ماده 47 قانون توسعه، کارگران صنایع ایلامی و پیمانکار ایلامی باشد و باید مسئولیت اجتماعی در ایلام اجرا گردد.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی به تورم دارایی های سرمایه ای اشاره نمود و اضافه نمود: 8 ماه است سهم استان در حوزه نفت صفر، در توازن 25 درصد، در اعتبارات استانی 83 درصد که تنها 30 درصد آن پرداخت و مابقی در حد اوراق به جای مانده است.

بسطامی خطاب به وزیر کشور گفت: افرادی مانند وزیر آموزش و پرورش در استان بسیار داریم و امیدواریم به جوانان ایلام که مرز ایران را در دوران جنگ تحمیلی حفظ کردند و زنده زنده شهید شدند فرصت های این چنین داده گردد. بعلاوه امیدواریم دولت سیزدهم دوران گذار استان از توسعه نیافتگی به سوی توسعه متوازن باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سهم ایلام از اعتبارات نفتی کجاست؟، براساس عدالت، مسئولیت اجتماعی در ایلام اجرا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم ایلام از اعتبارات نفتی کجاست؟، براساس عدالت، مسئولیت اجتماعی در ایلام اجرا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید