پای تبلیغات به واتس اپ هم باز می گردد؟

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، به نظر می رسد که اپلیکیشن پیغام رسان واتس اپ قصد دارد از این پس تبلیغات را وارد پلت فرم iOS خود کند.

پای تبلیغات به واتس اپ هم باز می گردد؟

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، به نقل از وب سایت phonearena، جدیدترین گزارش های منتشره حاکی است که بالاخره واتس اپ تسلیم خواسته های مالی و درآمدزایی شرکت مادر خود یعنی فیس بوک گردیده و می خواهد پای تبلیغات و آگهی های بازرگانی را در ابتدا به پلت فرم iOS باز کند.

چند روز پیش بود که اعترافات برایان اکتون، به عنوان یکی از بنیان گذاران واتس اپ درباره علل ترک و خروج از فیس بوک و مخالفت هایی که در این زمینه با آن داشته است، منتشر شد. برایان اکتون در سپتامبر سال 2017 میلادی بود که از فیس بوک جدا شد و حالا با راه اندازی این کمپین علیه فیس بوک، دلیل خروج و ترک از آن شرکت را تشریح کرد.

وی کسی بود که در ماه مارس امسال میلادی پس از افشای رسوایی بزرگ فیس بوک مبنی بر همکاری با شرکت تحقیقاتی و مشاوره ای کمبریج آنالتیکا که به دنبال آن حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران فیس بوکی در اختیار آن قرار گرفته بود، کمپینی را تحت عنوان حذف حساب کاربری فیس بوک به راه انداخت و از بسیاری از اعضای این شبکه اجتماعی محبوب درخواست کرد که حساب های کاربری خود را در فیس بوک به نشانه اعتراض به اقدام غیراخلاقی این شبکه اجتماعی ببندند.

وی یکی از دلایل ترک فیس بوک را مقاومت های بی نتیجه خود در برابر کوشش فیس بوک برای درآمدزایی از پیغام رسان رایگان واتس اپ و هم چنین عدم تمایل فیس بوک در اعمال مدل رمزنگاری سراسری (end to end encryption) عنوان نموده است.

او در ادامه سخنانش گفت: فیس بوک عاشق تجارت است و من با این نوع نگاه به شبکه های اجتماعی موافق نیستم و نخواهم بود. اما حالا تازه ترین اخبار به دست آمده نشان می دهد که واتس اپ نیز قصد دارد وارد دنیای تجارت گردیده و پلت فرم غیر اندرویدی یعنی iOS خود را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار دهد و تبلیغات مرتبط با فعالیت های کاربران گوشی های آیفون را به آن ها نمایش دهد.

البته هنوز درباره انتشار چنین قابلیت جدیدی شرکت واتس اپ به صورت رسمی بیانیه ای صادر و صحت این خبر را نیز تایید ننموده است و هنوز معلوم نیست که این قابلیت به چه صورت کار خواهد نمود.

اپلیکیشن پیغام رسان واتس اپ نیز از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می نماید و از پروتکل های پیشرفته ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است.

این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال 2016 میلادی لقب پرکاربردترین پیغام رسان دنیا را گرفت. شرکت فیس بوک با در اختیار دریافت و تصاحب شرکت واتس اپ در سال 2014، 19 میلیارد دلار کسب کرد و از آن موقع تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت های جدید بدنبال جذب و حفظ هواداران این پیغام رسان بوده است .طبق تازه ترین آمار منتشره در ژانویه 2018، پیغام رسان واتس اپ هم اکنون میزبان حدود 1 میلیارد و 300 میلیون کاربر فعال در ماه است.

جان کوم و برایان اکتون از بنیان گذاران اپلیکیشن پیغام رسان واتس اپ بودند که توانست در مدت زمان کوتاهی نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران اینترنت را به سمت و سوی خود جذب کند و به محبوبیت بی نظیری در میان اپلیکیشن های پیغام رسان دست یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پای تبلیغات به واتس اپ هم باز می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای تبلیغات به واتس اپ هم باز می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید