هوش مصنوعی

نمایشگاه گردشگری تهران آغاز شد

افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران صبح روز دوشنبه 23 بهمن ماه در سالن اجلاس سران با حضور رئیس جمهوری ایران، دبیرکل گردشگری سازمان ملل متحد و جمعی از مقامات رسمی کشور در سالن اجلاس سران برگزار شد و در ادامه با حضور تعدادی از سفیران کشورهای مقیم و...

23 بهمن 1402

10 شغلی که بیشتر در معرض خطر قرار دارند ، خیز هوش مصنوعی برای تصرف مشاغل انسانی

متخصصان در گزارشی به ده شغل که به احتمال زیاد به وسیله هوش مصنوعی از انسان گرفته خواهد شد و بعلاوه تعداد کمی از مشاغلی که کمتر در معرض خطر هستند اشاره نموده اند.

15 مرداد 1402

اعلام جوایز نقدی به برگزیدگان روبوکاپ

به گزارش خبرنگاران، مرتضی موسی خانی، مسئول برگزاری هفدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران امروز در مراسم اختتامیه این مسابقات گفت: شرکت کنندگان مورد حمایت ویژه معاونت علمی قرار می گیرند.

8 اردیبهشت 1402

همه چیز درباره X.AI شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک؛ رقیب تازه نفس OpenAI

ایلان ماسک که یکی از هم بنیان گذاران OpenAI، سازنده چت بات ChatGPT محسوب می شود، یک شرکت هوش مصنوعی تازه تأسیس کرده است که X.AI نام دارد. طبق اطلاعات ثبت شده برای این شرکت، درحال حاضر مدیریت آن بر عهده خود ایلان ماسک است.

28 فروردین 1402

سامسونگ از تلویزیون های سری MicroLED و Neo QLED تازه خود رونمایی کرد

سامسونگ در جریان رویداد CES 2023 از محصولات بسیار زیادی رونمایی کرده است. این شرکت دیروز مدل S95C، تلویزیون OLED غول پیکر 77 اینچی QD (Quantum-Dot) را به کاربران معرفی کرد. به همین علت، امروز نیز سامسونگ از نسل تازه (مدل 2023) تلویزیون های سری Neo QLED و MicroLED رونمایی کرده است....

19 دی 1401

نمایشگرهای 4k لنوو برای مدارس و دفاتر کاری

لنوو سه نمایشگر با بزرگ به نام های ThinkVision T65، ThinkVision T75 و ThinkVision T86 را پیش از نمایشگاه CES 2022 معرفی نموده است. این نمایشگر ها جهت استفاده در محیط های کاری مشترک مانند دفاتر و مدارس طراحی شده اند.

30 دی 1400

قصۀ داده ها: گزارش های تخصصی از کسب وکارهای آنلاین چه کمکی به رشد اقتصاد دیجیتال در ایران می نماید؟

به نقل از اندیشه پویا، شماره 75؛ با انتشار گزارش تفصیلی فعالیت خبرنگاران در سال 1399 درمی یابیم که بیش از 4 و نیم میلیون تنوع کالایی به وسیله جامعه ای فراتر از 150 هزار کسب وکار در این پلتفرم عرضه می گردد و بیش از 30 میلیون بار در ماه از این پلتفرم بازدید می گردد...

19 شهریور 1400

در زمین قلدرها بازی نکنید!

این روزها در فضای اینترنتی ایران، بین مسؤولان مساله صیانت از کاربران و کوشش برای سلامت آنها بسیار داغ است. بدون پرداختن به مباحث مطرح شده و نظرات موافقان یا مخالفان، موضوع بسیار مهم، امنیت روانی کاربران در شبکه های اجتماعی است؛ امنیتی که بخشی از آن به...

23 مرداد 1400

آزمایشگاه علوم شناختی دانشگاه شیراز افتتاح شد

آزمایشگاه علوم شناختی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شیراز در سالروز میلاد حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) به بهره برداری رسید.

11 مرداد 1400

از چیپست اختصاصی گوگل پیکسل 6 چه انتظاراتی می توانیم داشته باشیم؟

چند روز قبل گزارشی مبنی بر بهره گیری گوگل پیکسل 6 از چیپست اختصاصی منتشر شد. به عبارت دیگر، گوگل میخواهد استفاده از تراشه های کوالکام را کنار بگذارد و با همکاری بخش فراوری تراشه های سامسونگ، از چیپست مبتنی بر طراحی اختصاصی بهره ببرد.

6 اردیبهشت 1400

همراهی احتمالی خودروی خودران اپل با فناوری باتری انقلابی

براساس اخبار منتشرشده، اپل در حال پیشروی در توسعه خودروی خودران است که احتمالا با فناوری باتری پیشرفته در سال 2024 عرضه خواهد شد.

10 بهمن 1399

تا به امروز چه تکنولوژی هایی برای مقابله با کرونا به کار گرفته شده است؟

در پی شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان علاوه بر اقدامات دولت ها، کادر درمانی و داروها، تکنولوژی نیز نقش مهمی در مبارزه با این بیماری ایفا کرده است. در این گزارش به این موضوع پرداخته ایم.

22 خرداد 1399

شستشوی ظروف در چند ثانیه با ماشین روباتیک

یک شرکت ظرفشویی روباتیکی ابداع نموده که می تواند انبوهی از ظرف های کثیف در آشپزخانه های تجاری را تمیز کند.

10 شهریور 1398

همکاری مشترک تحقیقاتی میان ایران و برزیل در مرزهای دانش ابزارهای شناختی

ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی و مراکز علمی معتبر برزیل پایه های ایجاد همکاری مشترک تحقیقاتی و فنی میان ایران و برزیل در مرزهای دانش و تکنولوژی را پی ریزی کردند.

7 شهریور 1398

جهش خیره کننده ارزش برند هوآوی و کسب رتبه هفتم ارزشمندترین برندهای جهانی

ارزشمندترین برندهای جهان به انتخاب موسسه بریتانیایی Brand Finance. صندلی های اول تا پنجم به ترتیب در اختیار برندهای آمریکایی آمازون، اپل، گوگل، مایکروسافت و فیسبوک قرار دارند و در رده ششم نیز سامسونگ قرار گرفته و البته تنها شرکتی است که رشد منفی داشته است....

2 شهریور 1398

گوگل معلم زبانتان می گردد ، آموزش تلفظ صحیح کلمات با هوش مصنوعی

گوگل قصد دارد به شما یاری کند تا کلمات را به درستی تلفظ کنید. این اقدام به این علت انجام می گردد که بسیاری از کاربران در بخش جستجوی این غول فناوری کلمات پیچیده را به اشتباه جستجو می نمایند.

16 اردیبهشت 1398