جلوگیری از سیل یک میلیارد پوند برای انگلیس هزینه دارد

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، لندن - خبرنگاران -گرچه انگلیس به طور طبیعی کشور باران خیزی است و تدابیر گسترده ای را برای جلوگیری از سیل درنظر گرفته، اما آژانس محیط زیست این کشور با اشاره به پدیده گرمایش زمین معتقد است دولت بایستی اقدامات بازدارنده بیشتری راانجام دهد که هزینه آن حدود 1میلیارد پوند برآورد می شود

جلوگیری از سیل یک میلیارد پوند برای انگلیس هزینه دارد

به گزارش روز پنجشنبه وبلاگ فناوری و تکنولوژی، آژانس محیط زیست انگلیس از اقداماتی نظیر احداث خانه های مقاوم در برابر سیل، افزایش ارتفاع ساختمان ها و در برخی مناطق جابه جایی شهرک های نزدیک به ساحل دریا سخن گفته تا از خسارت های ناشی از جاری شدن سیل جلوگیری شود.

در این گزارش آمده است: سیل از هر نوعی که باشد وحشتناک است. پدیده ای تهاجمی و ویران گر است و می تواند جان افراد را بگیرد.مردم را آواره می کند، مسائل روحی به وجود می آورد، زندگی ها را نابود می کند و منابع طبیعی و مکان های باارزش را از بین می برد. در بهترین حالت سیل می تواند در زندگی مردم اختلال ایجاد کند.

اما هوارد بوید رئیس آژانس محیط زیست هم گفت: ما نمی توانیم در مصاف با آب از طریق سامانه های دفاعی پیروز شویم. در برخی مناطق سطح تهدید به حدی جدی است که باید شهرک ها را از نزدیک سواحل دور کنیم.

جاری شدن سیل و وقوع توفان های فصلی در انگلیس طی یک دهه گذشته، میلیاردها پوند به این کشور خسارت زده و جان ده ها نفر را گرفته است.

انگلیس ازجمله کشورهایی است که به دلیل وقوع توفان های فصلی دریایی، دائماً با بارش شدید باران و سیل های مخرب روبرو می شود.

دولت و دستگاه های ذی ربط در انگلیس اگرچه به دلیل اتخاذ تدابیر جدی برای مقابله با این سوانح طبیعی چون توفان و سیل، به میزان قابل توجهی تلفات انسانی را کاهش داده اند اما بازهم قادر به مقابله با تمامی ابعاد مخرب این سوانح نیستند.

در زمستان سال 2016 میلادی بارندگی های سیل آسا ناشی از توفان های فصلی، سبب طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل های ویرانگر در شمال و شمال غرب انگلیس شد. در جریان توفان های سال 2016 که میلیاردها پوند خسارت به باور آورد، سیل به شهرهای بزرگ رسید و بخش هایی از شهرهای منچستر و یورک و مرکز شهر لیدز را در برگرفت.

بر اساس آخرین گزارش های منتشرشده در جریان سیل های سال گذشته در شمال انگلستان بیش از 16 هزار واحد مسکونی آسیب دیدند.

انجمن بیمه های انگلیس سال گذشته گفت که میزان درخواست پرداخت بیمه برای خسارت های ناشی از سیل های در شمال انگلستان بیش از یک میلیارد و 300 میلیون پوند بوده است.

پرداخت خسارت ناشی از سیل های یادشده به رغم گسترده بودن، بازهم از سرجمع خسارت هایی که شرکت های بیمه به دنبال سیل 2007 پرداخت کردند و بالغ بر 3 میلیارد بود، به مراتب کمتر بوده است.

دانشمندان پیش بینی می کنند تا سال 2100 متوسط دمای کره زمین تا 4 درجه سانتی گراد افزایش می یابد و سازمان ملل متحد هشدار داده است که عملاً 12 سال برای جلوگیری از فاجعه گرم شدن زمین فرصت باقی مانده است.

فعالان محیط زیست دو هفته پیش تظاهرات گسترده ای را در لندن به راه انداخته و خواستار اعلام وضعیت فوق العاده زیست محیطی شدند. کنندگان مجلس عوام هم هفته گذشته پیشنهاد رهبر حزب اصلی مخالف دولت برای اعلام وضعیت فوق العاده اقلیمی و محیط زیستی را پذیرفتند.

همچنین کمیته اقلیمی مجلس عوام انگلیس گفت که این کشور برای رسیدن به هدف صفر کردن سهم خود از تولید دی اکسید کربن باید حدود سه میلیارد درخت تا سال 2050 غرس کند.

برای این منظور باید در محیط و زندگی مردم تغییرات بنیادین ایجاد شود، ازجمله کاهش و گران شدن مسافرت هوایی و کاهش مصرف گوشت قرمز و لبنیات به یک پنجم.

بر اساس این گزارش همچنین یک پنجم زمین های کشاورزی در انگلیس باید به جنگل تبدیل شود، تمام خودروها تا سال 2035 برقی شده و یا از سوخت های جایگزین فسیلی استفاده کنند.

اعلام وضعیت فوری یا اضطراری محیط زیستی به معنی اعلام وضعیتی مانند زلزله یا سیل و سایر بلایای طبیعی است که در آن جان یا دارایی افراد در معرض خطر فوری و قطعی واقع شده است و دولت باید رسیدگی به این خطر را در اولویت کارهای خود قرار دهد. بااین حال دولت هنوز اقدامی در به رسمیت شناختن این خواسته و تصویب قوانین الزام آور انجام نداده است.

اروپام **هـ ن**2040

منبع: ایرنا

به "جلوگیری از سیل یک میلیارد پوند برای انگلیس هزینه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از سیل یک میلیارد پوند برای انگلیس هزینه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید