10 کارگاه مرمتی در شهرستان اراک فعال است

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: 10 کارگاه مرمتی در سطح شهرستان اراک فعال است و فعالیت 4 کارگاه مرمتی نیز به تازگی انتها یافته است.

10 کارگاه مرمتی در شهرستان اراک فعال است

به گزارش وبلاگ فناوری و تکنولوژی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سیدمحمد حسینی مدیر کل میراث فرهنگی استان امروز پنجشنبه 15 شهریور ماه 97 با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر 10 کارگاه مرمتی در سطح شهرستان اراک با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال فعال است و 4 کارگاه مرمتی نیز به تازگی پروژه مرمتی خود را انتها داده اند.

حسینی اضافه نمود: 6 مسجد و امامزاده و بقعه تاریخی، 2 کاروانسرا، 4 منزل تاریخی و 2 مجموعه تاریخی در شهرستان اراک، در مجموع 14 کارگاه در نیم امسال را تشکیل داده اند که در حال حاضر عملیات مرمتی 4 عنوان آن به انتها رسیده و تا انتها سال مرمت باقی آثار نیز به اتمام می رسد.

او در ادامه گفت: بناهای تاریخی یکی از ارکان ارزشمند تاریخی و فرهنگی هستند و نقش هویت بخش آنها در روزگاری که گسستگی فرهنگی به بالاترین سطح خود در جوامع رسیده بسیار حائز اهمیت است چراکه این آثار ساقه های وصل شده به ریشه های ناب ایرانی و اسلامی هستند.

حسینی در انتها گفت: مرمت بناهای تاریخی مهمترین مکمل توسعه گردشگری است زیرا بهترین راویان تاریخ و تمدن ایران زمین همین آثار هستند که می توانند هر بیننده ای را متحیر و هر فرهنگی را جذب نمایند.

منبع: میراث آریا

به "10 کارگاه مرمتی در شهرستان اراک فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 کارگاه مرمتی در شهرستان اراک فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید